Adeona PIM tuotetiedonhallinta

Tuotesisällöt tehokkaasti kaikkiin kanaviin

Adeona PIM –tuotetiedonhallinta on yhdessä asiakkaittemme kanssa kehitetty tuotetiedonhallinnan ohjelmisto, joka skaalautuu monenlaisiin tuotetiedonhallinnan tarpeisiin ilman räätälöintejä. Sen avulla luodaan parempia asiakaskokemuksia ja nopeutetaan tuoteprosessia.

Adeona PIM on Suomen käytetyin PIM -järjestelmä tuoteinformaation rikastukseen, luokitteluun  ja kanavointiin. Adeona PIM -järjestelmän avulla hallinnoidaan keskitetysti kaikkia asiakkaille näytettäviä tuotetietoja, niihin liittyviä kuva-aineistoja, niiden kieliversioita ja julkaisette ne automatisoidusti eri myyntikanaviin ja -materiaaleihin. Tiedon ja kanavamäärän kasvaessa tämä tehostaa merkittävästi sisällönhallintatyötä, varmistaa asiakkaillenne ehjän tuotekokemuksen ostopolun eri vaiheissa ja vähentää virheiden mahdollisuutta eri kanavissa.

  • Mahdollistaa yhtenäisen tuoteviestinnän useisiin julkaisukanaviin
  • Joustava tietomalli tukee hyvin monimutkaisiakin tuotteita
  • Helppo liitettävyys muihin järjestelmiin
tuotetiedonhallinta

Adeona PIM tuotetiedonhallinta hyödyntää taustajärjestelmistä (esimerkiksi ERP ja PLM) löytyvän tuotetiedon. Taustajärjestelmissä tuotteisiin liittyvää tietoa hallinnoidaan lähinnä yrityksen sisäisiin prosesseihin liittyen. Tuotetiedonhallinnan järjestelmässä tätä tietoa rikastetaan ja organisoidaan asiakkaille näkyviin kanaviin, kuten:

  • Verkkosivut
  • Verkkokaupat
  • Intranet
  • Sähköiset ja painetut katalogit
  • Myymälämateriaalit, kuten hintalaput, hinnastot, julisteet
  • Myyntimateriaalit, kuten tarjoukset, hinnastot, toimitusdokumentit
  • Markkinointimateriaalit, kuten esitteet, kuvastot, mainokset, tuoteviestintä

Tilaa demo tai pyydä lisätietoja!

Jätä yhteystietosi, niin otamme Sinuun yhteyttä.



Rekisteriseloste

Kertasyöttö riittää

Merkittävin hyöty Adeona PIM järjestelmässä on tuotesisältöjen keskitetty hallinta. Jokainen teksti, kuva, liitetiedosto tai ominaisuustieto ylläpidetään yhteen, keskitettyyn paikkaan, mistä se “ui” kaikkiin tarvittaviin kanaviin. Tämä nopeuttaa merkittävästi tuotteiden markkinoilletuontia ja tekee asiakaskokemuksesta yhtenäisen kanavasta riippumatta. Ennen kaikkea, se tukee hyvää työntekijäkokemusta. Tuotesisällöistä vastaava tekee kaikki sisältömuutokset vain yhteen paikkaan ja monipuolisten työnkulkutyökalujen avulla hän tietää aina tuotesisältöjen tarkan statuksen.

Skaalautuva ja äärimmäisen liitettävä

Adeona PIM tuotetiedonhallinta on skaalautuva – sitä voi käyttää hyvin monipuolisesti melko pienellekin tuotemäärälle, mutta toisaalta tarpeiden kasvaessa myös järjestelmän käyttöaluetta on helppo laajentaa. Tyypillisesti asiakkaamme aloittavat ottamalla tuotetiedonhallinnan esimerkiksi verkkokaupan taustalle ja laajentavat vaihe vaiheelta muihin kanaviin ja tarpeisiin.

Adeona toimii luontevasti muiden järjestelmien kanssa. Tyypillisesti se on liitetty toiminnanohjausjärjestelmään sekä verkkokauppaan tai verkkosisällönhallintajärjestelmään.

Adeonan sovellusrajapinta tarjoaa mahdollisuuden hyödyntää tuotetietoa helposti muissa järjestelmissä. Nopeat haut voidaan toteuttaa suoraan Adeonan  hakuindeksiä hyödyntäen.

Mihin Adeona tuotetiedonhallintaa käytetään?

  • Asiakaskokemuksen ja brändin hallintaan. Tuotetiedonhallinnalla varmistetaan tarvetta vastaava ja yhtenäinen tuotekokemus kaikissa julkaisukanavissa.
  • Tuotehallinnan laadun parantamiseen ja työn tehostamiseen. Kaikki tuotetieto syötetään vain kertaalleen ja vain yhteen järjestelmään.
  • Markkinoinnin automatisointiin. Adeona PIM järjestelmä hoitaa ison osan markkinoinnin taitto- ja sisällöntuottotyöstä automatisoidusti.
  • Tuotetiedon jakeluun asiakas- tai jälleenmyyjäkohtaisesti. Adeona PIM järjestelmästä jaetaan tietoa niin asiakaskohtaisiin hinnastoihin, Excel-tauluihin ja tarjouksiin kuin jälleenmyyjien myyntikanaviinkin.
  • Myynnin kasvattamiseen ja katteen parantamiseen. Konversioaste kasvaa tutkitusti ja palautusten määrä vähenee hyvän asiakaskohtaisen tuotetietokokemuksen kautta.

Adeona PIM tuotetiedonhallinta

Luotettavaa tiedonsiirtoa vakiorajapinnalla

Adeona PIM järjestelmän standardoitu webservice -rajapinta REST API mahdollistaa tuotetiedon helpon hyödyntämisen eri kanavissa. Kanavia voivat olla esimerkiksi oma, jälleenmyyjän tai kumppanin verkkokauppa tai nettisivusto, tuotetietopankki tai -rekisteri, kuten SYNKKA tai STK.

REST API on dokumentoitu vakiorajapinta, jonka avulla tuotetietoa on helppo noutaa ja jakaa muiden järjestelmien käyttöön. Sen avulla uusien julkaisukanavien käyttöönotto on lähtökohtaisesti helppoa, eikä vaadi Adeona PIM:in osalta sen kummempaa sovitustyötä tai integraatio-osaamista.

Rajapinta tarjoaa tiedon JSON-muodossa, joka on yksinkertainen avoimen standardin tiedostomuoto ja vallitseva tapa REST-rajapinnoissa.

Lue lisää rajapinnoista ja niiden avoimuudesta blogistamme ->

Johtava hakuteknologia

Adeona REST API mahdollistaa myös tehokkaat hakutoiminnot. PIM-järjestelmän tarjoaman hakuindeksin taustalla on avoimen lähdekoodin Elasticsearch, yksi maailman johtavista hakuteknologioista.

ElasticSearch on tällä hetkellä käytetyin hakuohjelmisto, joka mahdollistaa nopeiden, ehdottavien hakujen toteuttamisen käytännössä mihin tahansa verkkopalveluun. PIM:in Elasticsearchia voi hyödyntää esimerkiksi verkkokaupan hakutoiminnallisuuksien toteuttamiseen, jos verkkokauppa-alusta ei itsessään tarjoa riittävän hyviä hakutoiminnallisuuksia. Näin suurten tuotemassojen hakutoiminnot saadaan toteutettua verkkokauppaan erittäin kevyesti. Elasticsearchin ehdoton valtti on sen nopeus – isoillakin tuotemassoilla voidaan toteuttaa nopeita ja älykkäitä hakutoimintoja käytännössä mihin tahansa verkkopalveluun, jossa PIM:in tietoja tarvitaan.

Lue blogistamme miksi hyvä haku-toiminto on tärkeä ->