Tukkumyynnissä tuotetietojen hallinta on ollut toimitaedellytys jo jonkin aikaa. Tukkumyynti perustuu loppujen lopuksi tuotteiden ostamiseen ja myyntiin, ja se vaatii välitettävien tuotteiden tuotetietojen hallintaa loppuasiakkaiden ostoprosessia tukien.
Adeona PIM tuotetiedonhallinta tukkukaupassa
Eri päämiesten tuotteiden yhdenmukaistaminen omaan tarjontaan
Toinen tärkeä huomioitava tekijä on tuotetietojen yhdenmukaistaminen. Yhdenmukaistaminen voi tapahtua kahdella eri tasolla – paikallisesti vaadittujen teollisuusstandardien (esim. ETIM, GS1, eCl @ s) tai tukkumyyjän oman tuotemerkin mukaan. Adeona PIM on erittäin tehokas työkalu tuotetietojen yhdenmukaistamiseen.
Lue lisää alakohtaisten standardien hallinnasta PIM -järjestelmällä ->
Tuotetiedonhallinta auttaa erottumaan kilpailijoista
Menestyminen kiristyvässä kilpailussa tukkukaupassa liittyy yhä enemmän hyvään tuotetietoon. Globalisoituneessa maailmassa tukkumyyjä on harvoin ainoa yritys, josta asiakas voi ostaa tuotteen. Tukkukauppiaan on mietittävä tuotekuvausten hakukoneoptimointia – miten erottua kilpailijoista. Ei välttämättä riitä, että vain käännät valmistajan tuotekuvaukset paikalliselle kielelle. Yleensä tarvitaan myös lisätietoja, jotka tuovat lisäarvoa tukkukauppiaiden paikallisille asiakkaille.