#nomorecopypaste

Markkinointi kohtaa teknologian

”Markkinointi kohtaa teknologian” oli yhdeksännen priint:day’n motto. Tapahtuma kokosi yhteen suuren joukon julkaisuautomaation ammattilaisia aurinkoiseen Montabaurin linnaan Etelä-Saksaan. Tässä kooste tapahtuman annista.

Tuotetiedonhallinta tekee liiketoiminnasta kannattavampaa

Miksi tuotetiedonhallinta tekee liiketoiminnasta kannattavampaa

Keskitetty tuotetiedonhallinta maksimoi tuotetiedon arvon liiketoiminnalle. Sen avulla asiakkailla on käytössään oikeat tiedot päätöksentekoa varten nopeasti muuttuvilla markkinoilla.Tuotetiedonhallinta vaikuttaa myös tuotteiden laatukokemukseen.

To Do PIM_edited

PIM-määrittely – kivempaa kuin luulisit

Monelle jo pelkkä ajatus IT-määrittelyprojektista tuo tuskan hien pintaan. PIM-määrittelyissä on kuitenkin huomattavasti keskimääräistä IT-projektia helpompaa (ja kivempaa!), eikä tarvitse hävetä, vaikka ei kaikkea alan slangia valmiiksi osaisikaan.

Kansainvälinen Tuoteviestintä 2018

Näin tehdään menestyksellistä kansainvälistä tuoteviestintää

Canter järjesti yhdessä AAC Globalin kanssa Kansainvälisen tuoteviestinnän trendeihin keskittyvän asiantuntijatilaisuuden.

Laaja joukko markkinoinnin ammattilaisia kokoontui kuulemaan tämän vuoden tuoteviestinnän trendeistä Kansainvälisen tuoteviestinnän tapahtumaan tänä aamuna hotelli Clarioniin Helsingin Jätkäsaareen. Tapahtumassa yleisöä haastoivat tuoreilla näkemyksillä Sales Communicationsin perustaja Jani Aaltonen, Canterin toimitusjohtaja Patrik Palatz ja AAC Globalin markkinointi- ja kehityspäällikkö Stuart Reynish. Uusien ideoiden rinnalla sateista tammikuun tiistai aamua piristivät tapahtuman rento ja välitön tunnelma. 

Good search

Hyvä haku tuo kauppaa

Hyvät hakuominaisuudet luovat verkkokaupoissa ja verkkopalveluissa loistavan käyttäjäkokemuksen. Esimerkiksi verkkokaupan konversioon voi palvelun haulla olla merkittäväkin vaikutus. Joidenkin tutkimusten mukaan sivustohakua käyttävien käyttäjien kohdalla konversio on jopa 50 % suurempi. Eli panostaminen hakutoimintoihin ja tuomalla ne helposti saataville voidaan konversiota nostaa merkittävästikin.

Hakukoneoptimoinnilla (SEO) pyritään vaikuttamaan siihen, että tuotteet löytyvät helposti orgaanisissa hauissa esim. Googlessa. Sivuston hakua kehittämällä taas voidaan vaikuttaa siihen, miten helposti tuotteet löytyvät palvelun sisällä.

Millainen sitten on hyvä haku? Mitä ominaisuuksia siitä tulee löytyä ja miten sitä hyödynnetään myynnissä ja markkinoinnissa?