Tuotetiedonhallinta vaatii asiakaslähtöisyyttä

Ehjä tuotekokemus on merkittävässä roolissa onnistuneessa tuotemyynnissä. On helppo ajatella, että tuotekokemus tarkoittaa ainoastaan käyttökokemusta. Kaupallisen puolen tuotetiedonhallintaan ja julkaisuautomaatioon erikoistuneen Canterin Head of Customer Experience Minna Andersson muistuttaa, ettei se pidä paikkaansa.

Aito reiluus ja välittäminen johtavat menestykseen

Olemme käyttäneet viime vuonna ja tämän vuoden alussa paljon aikaa ja ajatusta arvojemme uusimiseen. Olemme tehneet koko yrityksen voimin töitä erilaisissa työpajoissa, jotta arvoista saataisiin meidän näköiset ja kaikille yhteiset.
Yksi arvoistamme on Fair & Care. Meille se tarkoittaa sitä, että olemme aitoja ja luotettavia ja kohtaamme toiset ilman ennakkoluuloja. Koemme, että aito reiluus ja välittäminen johtavat menestykseen paitsi meille myös asiakkaillemme ja kumppaneillemme.

Kaikki myynti pohjautuu laadukkaaseen tuotetietoon

Tehokas tuotetiedonhallinta on onnistuneen tuotemyynnin kivijalka. Maamme PIM-pioneereihin lukeutuvan Canterin toimitusjohtaja Patrik Palatz valottaa, mitä termi pitää sisällään ja millainen järjestelmä tukee parhaiten tuotteen tuomista markkinoille.

Yhdessä oppimassa oppimista

Tänään järjestettiin toimistollamme osaamismuotoilu -työpaja, jota meille vetivät ansiokkaasti Workday Designersin Aku ja Paula. Iltapäivä hujahti vauhdilla, kun lähdimme selvittämään muotoiluprosessin keinoin sekä henkilökohtaisia että Canterin strategian mukaisia oppimistarpeita ja konkreettisia keinoja niiden toteuttamiseen.

Tekoälymyyjä verkkokauppaan

Kun järjestelmä toimii itsenäisesti ilman ihmiskäyttäjän apua ja soveltaa keräämäänsä tietoa oman toimintansa ohjaamiseen, puhutaan tekoälystä. Tekoälylle on myös muita määritelmiä, mutta edellinen lause toimii sopivan maalaisjärkisenä ilmaisuna. Tekoälyn käyttötapoja on lukuisia. Itseajavat robottiautot tai automaattisesti generoituvat propagandavideot eivät suoraan liity tuotetiedonhallintaan, mutta sen sijaan esim. verkkokaupan liikenteen analysointi ja tuotesuositukset hyödyttäisivät lähestulkoon kaikkia asiakkaitamme.