Oikeat tuotetiedot

Kolme askelta laadukkaaseen, monikanavaiseen tuoteviestintään

Yhtenäinen tuotetieto on ratkaisevan tärkeää sujuvan ja yhdenmukaisen vuorovaikutuksen tarjoamiseksi kaikissa myynnin ja markkinoinnin kanavissa. Huonosti hallittu tuotetieto heikentää merkittävästi tuotteita myyvien yritysten kilpailukykyä niin B2B kuin B2C-puolella.

GS1 tutki Yhdysvalloissa kahdentoista johtavan yrityksen dataa ja totesi, että 50% analysoidusta datasta sisälsi virheitä. Tämä tutkimustulos kertoo karua kieltään haasteesta, jonka parissa suurin osa yrityksistä tällä hetkellä painii. Huonolaatuinen data johtaa huonoon asiakaskokemukseen ja sillä on suora vaikutus myyntiin.

Monille yritysjohtajille tuotetiedonhallinta on vaikea kokonaisuus ja tuotetietojen hallinta voi tuntua  ylivoimaiselta, ja niiden hallitseminen voi tuntua suorastaan mahdottomalta tehtävältä. Olemme havaineet, että suurin osa myös suomalaisista yrityksistä sanoo, etteivät he ole varmoja tuotetiedoistaan. Tähän on varmasti useampia syitä.

Monissa yrityksissä joudutaan käsittelemään lukuisia eri lähteistä tulevia, eri tyyppisiä ja eri formaateissa olevia tuotetietoja. Näitä puolestaan jaellaan maantieteellisesti eri markkinoille, käännetään eri kielille ja käsitellään eri puolilla yritystä eri ihmisten toimesta. Lopputuloksena on hyvinkin sekavasti esitettyä tuotetietoa eri kanavissa.

Se miten tiedot näkyvät eri myyntikanavissa vaikuttaa suoraan asiakaskokemukseen. Samaa tuotetta koskeva viestintä eri kanavissa saattaa olla selkeästi toisistaan poikkeavaa kanavien välillä, eikä yhtenäistä tuotekokemusta synny. Ilman keskitettyä tuotetiedonhallintaa verkkosivuilla saatetaan puhua tunikasta, myymälässä mekosta ja suoramainonnassa juhla-asusta.

Monikanavaisen tuotetiedonhallinnan haasteet

Juuri tämän haasteen ratkaisemiseksi markkinoille on tullut keskitettyyn tuotetiedohallintaan kehitettyjä PIM -järjestelmiä. PIM-järjestelmällä yritykset kokoavat eri lähteistä tulevan ja eri muodoissa olevan tuotetiedon ja yhtenäistävät sen jaeltavaksi eteenpäin kanava- ja asiakastarvekohtaisesti.

PIM-järjestelmällä yritykset voivat luottavaisin mielin hallita tuotetietonsa laatua kaikissa myyntikanavissa verkkokaupasta myymälään, hinnastoon tai hakukonemarkkinointiin. PIM-järjestelmän avulla yritykset tarjoavat yhtenäisen ja luotettavan tuotekokemuksen kaikkialla, mistä tuotteista viestivät.

Kolme askelta laadukkaaseen, asiakastarvetta palvelevaan tuoteviestintään:

  1. Tunnista hyvin hallitun, laadukkaan ja monipuolisen tuotetiedon rooli asiakaskokemuksesi hallinnassa. Kun digitaalistrategiassa huomioidaan johdonmukainen ja tarkka tuotetieto, voitte entistä paremmin varmistaa, että tiedoilla voidaan palvella asiakkaitanne .
  2. Valitse yrityksellesi sopivin tuotetiedonhallinnan järjestelmä. Se voi olla MDM, PDM tai PIM riippuen liiketoiminnastasi, myyntikanavistasi ja muista yrityksessäsi käytössä olevista järjestelmistä. Tuotetiedon hallintaan tarkoitettu järjestelmä auttaa yritystänne keskittymään asiakkaan kokonaisvaltaiseen tuotekokemukseen, sen sijaan, että joutuisitte pohtimaan onko tieto jokaisessa kanavassa päivitetty ja oikein.
  3. Kun taustajärjestelmät ovat kunnossa, voitte keskittyä asiakkaaseen ja asiakkaan tuotekokemuksen kehittämiseen. Asianmukainen ratkaisu mahdollistaa tehokkaan ja jatkuvan tuotetietojen ylläpidon, eikä yritysjohdon tarvitse enää kantaa huolta virheellisestä tai huonolaatuisesta tuotetiedosta asiakaskokemuksen heikentäjänä.
Digia asiakaspäivä

PIM ei ole IT-projekti, vaan strateginen valinta

Digia kokosi eilen yhteen Digia Enterprise käyttäjät jo perinteeksi muodostuneeseen käyttäjäpäivään hotelli Scandic Parkiin. Canter oli tilaisuudessa mukana kumppanina sloganilla: “PIM ei ole IT-projekti, se on strateginen valinta”.

Tuotetiedonhallinta, eli PIM ja julkaisuautomaatio nousivat päivän aikana toistuvasti esiin.

Digian myynti- ja markkinointijohtaja Ari Rikkilä toi jo avauspuheenvuorossaa esiin laadukkaan ja hyvin mallinnetun datan merkityksen älykkäiden algoritmien taustalla. Näitä tarvitaan syvän asiakaskokemuksen tuottamiseen, jota tämän päivän asiakkaat osaavat vaatia.  “Me Digiassa uskomme maailmaan, jossa arvo luodaan ekosysteemeissä dataa älykkäästi hyödyntäen.” hän kuvaili Digian maailmankuvaa.

Digian toinen puhuja oli Digian Senior Business Strategist Petteri Erkintalo. Hän totesi, että tuotetietojen merkitys liiketoiminnan ohjaamisessa on valtava. Jos esimerkiksi tukkuri ei pysty tarjoamaan hyvää tuotetietoa jälleenmyyjilleen, asiakas voi varmasti ostaa tuotteen muualtakin, mistä hän löytää tarvitsemansa tuotteeseen liittyvät tiedot. Mitä paremmalla tuotetiedolla asiakkastasi palvelet, mitä kurantimpia tietoa tarjoat ja mitä paremmat sepksit tuotteista löytyy, sen todennäköisemmin menestyt. Hyvä testi tuotetiedon laadun riittävyyteen on kysyä, ostaisitko itse yritykseltänne.

Mikael Etola, Etola Yhtiöiden toimitusjohtaja kertoi esityksessään Etola Yhtiöiden digitalisaatiohankkeesta, jossa Digian lisäksi myös Canterilla on ollut merkittävä rooli. Toimittamiensa ratkaisujen lisäksi Canter on konsultoinut Etola Yhtiöitä mittavasti tuotetiedon hallintaan liittyen.

Jenni Vainio-Kaikuvuo Digialta demosi Etran hiljattain avattua verkkokauppaa, joka erottuu edukseen laajalla ja monipuolisella tuotetiedollaan. “Etralla on Adeona PIM:issä satoja attribuutteja tuotteille. Näiden avulla verkkokauppaan on rakennettu erittäin asiakaslähtöinen tuotehaku, jossa tuotteita voi filtteröidä juuri asiakkaan tarvitsemalla tavalla”.

Mikael Etola toi verkkokaupan lisäksi esiin, kuinka digitaalisuus on auttanut heitä muutenkin hyvin asiakaspalvelun kehittämisessä. “Ennen teimme paksuja tuotekuvastoja kerran vuodessa. Nyt teemme koko ajan asiakaskohtaisia tuoteluetteloja Adeona SalesTool -julkaisuautomaatiolla, joka myös hyödyntää Adeona PIM:iin kerättyä tuotedataa. En edelleenkään oikein tiedä miten se tapahtuu, SalesToolista tulee nappia painamalla ulos kauniisti taitettuja ja asiakaskohtaisia tarjouksia”, hän naurahti.

Kaiken kaikkiaan tapahtumassa vallitsi hyvin innostunut ilmapiiri. Enää digitaalisuus ei selvästikään ole yrityksille vähän pelottava ja vaikeasti hallittava pakko, vaan aito mahdollisuus toimia entistä datapohjaisemmin ja asiakaslähtöisemmin.
[/av_textblock]

7 Cs of PIM

Tervetuloa oppimaan tuotetiedonhallintaa

Tervetuloa koulutusaamupäivään, jossa perehdytetään osallistujat tuotetiedonhallinnan perusteisiin. Koulutuksessa käydään läpi keskeisimmät tuotetiedonhallinnan käyttötapaukset sekä esimerkkejä käytännön toteutuksista eri yrityksissä. Opit miten ja missä tilanteissa tuotetiedonhallintaa voidaan liiketoiminnassa hyödyntää.

Koulutus järjestetään uusintana kesäkuulta, jolloin saimme siitä paljon kiitosta osallistujilta.

Ilmoittaudu mukaan!

Canter-tiimi

Avoimia työpaikkoja Canterilla

Uuden sukupolven Adeona PIM on saavuttanut asiakaskunnassamme suuren suosion ja nyt haemmekin asiantuntijatiimiimme uusia, energisiä osaajia. Meillä on tällä hetkellä avoimena nämä kolme positiota:

Asiantuntijamyyjä (tehtävä täytetty)

Senior Full Stack Developer

Junior Full Stack Developer

Mikäli tunnistat niistä itsesi, ota yhteyttä. Juteellaan ja katsotaan oletko sinä seuraava canterlainen.

Tuotetiedonhallinnan suunnittelu

Tuotetiedonhallinnan suunnittelu yhteistyössä asiakkaittemme kanssa

Tiistaina 4.6. toimistollemme kokoontui innostunut joukko Adeona PIM -käyttäjiä ja työpajaan. Aamupäivän agendalla oli suunnitella yhdessä Canterin tuotekehitystiimin kanssa Adeona PIM -tuotetiedonhallinnan järjestelmän tulevia toiminnallisuuksia. Yhtä lailla tärkeää oli päästä verkostoitumaan muiden Adeona PIM -käyttäjien kanssa ja jakamaan kokemuksia.

Tilaisuus alkoi esittelykierroksella, joka paljasti, että osallistujajoukosta löytyi käyttäjiä monilta eri toimialoilta ja käyttökokemusta osallistujilla oli parista kuukaudesta pariin kymmeneen vuoteen. Erilaisista taustoista huolimatta yhteistyö Canterin Maryn ja Saaran fasilitoimissa työpajoissa sujui vaivattomasti ja tulokset ylittivät jopa järjestäjienkin odotukset.

”Saimme valtavasti hyviä, toteutuskelpoisia ideoita. Ja mikä hienointa, näistä kaikista tiedämme, että ne vastaavat suoraan asiakkaiden todellisiin tarpeisiin”, kertoi Canterin tuotekehitystiimissä työskentelevä Front End Developer Mary Nyamor.

Työpajassa ei vain heitelty ilmoille toiveita, vaan pysähdyttiin miettimään niin yksin, kuin ryhmissäkin tarpeita sekä syitä niiden takana. Tarpeita mietittiin myös eri sidosryhmien näkökulmista. Työpajatyöskentely toi Adeona Communityn jäseniä hienolla tavalla yhteen. Moni toivoikin tilaisuuden jälkeen entistä enemmän verkostoitumista käyttäjien kesken. Tähän toiveeseen me Canterilla mielellämme vastaamme.

Tilaisuus sai osallistujilta hienon arvosanan 4,6 / 5.

Tässä muutama osallistujilta poimittu palaute:

Kiitos tiistain Community -sessiosta. Oli erittäin kiva juttu, että haluatte kuulla asiakkailta mitä kehitysideoita heillä olisi

 

Oli kiva ja lämminhenkinen tilaisuus. Oli mukava huomata, että vaikka toimialat ovat hyvin erilaisia, paljon yhteisiä ongelmia ja ratkaisujakin löytyy. Hienoa päästä verkostoitumaan muiden käyttäjien kanssa.

 

Toivottavasti näemme näissä merkeissä taas pian!

Lue aiemmasta työpajastamme ->

PIM tuotetiedonhallinnan koulutus

PIM tuotetiedonhallinta -koulutus

Tänä aamuna kapteeninamme toimi Canterin toimitusjohtaja ja seniorikonsultti Patrik Palatz, kun seilasimme tuotetiedonhallinnan seitsemän merta ”The seven C’s of PIM”. Kyseessä oli yleinen tuotetiedonhallinnan koulutus ”PIM Crash Course”, johon oli kerääntynyt monipuolinen joukko tuotetiedonhallinnan parissa työskenteleviä ihmisiä eri yrityksistä.

Teeman mukaisesti Patrik kattoi esityksessään kaikki tuotetiedonhallinnan seitsemän C’tä.

Tällä maailmanympärimatkalla saimme huomata, että tuotetiedonhallinnalla on laaja vaikutus yrityksen liiketoimintaan monilla eri osa-alueilla. Tärkeää onkin, ettei se jää pelkkien tuotepäälliköiden tai markkinoinnin asiaksi, vaan että mukaan otetaan liiketoiminnasta kaikki, jotka ovat tuotetiedon kanssa tavalla tai toisella tekemisissä.

Kattavan yleiskatsauksen lisäksi sukelsimme välillä hyvinkin syvälle tuotetietomallien ja kuvaprosessien syövereihin. Yleinen havainto oli, että näihin liittyy paljon osaamista ja parhaita käytäntöjä, joita ei jokaisessa yrityksessä kannata keksiä uudestaan. Asiantuntijoiden ja PIM-käyttäjien verkostojen hyödyntäminen on hyödyllistä.

Yleisarvosanaksi tilaisuudesta saimme hienot 4,6 / 5. Tässä vapaata palautetta tilaisuudesta:

 

Konsepti kiteytetty hienosti tarinaksi, miellyttävää ja johdonmukaista kuunneltavaa herättämään ajatuksia. Kiitos!

 

Laajensi hyvin katsontaa. Selkeä ja kansankielinen esitys mielenkiintoisesta aiheesta. Kouluttaja osasi asiansa, oli helposti lähestyttävä ja piti kuulijaa otteessaan hyvällä tavalla.

Lämmin kiitos kaikille osallistujille!

Tilaisuus osoittautui sen verran onnistuneeksi, että päätimme pitää sen uudemman kerran syksyllä. Mikäli haluat kutsun tilaisuuteen, laita toki viestiä, vaikka saman tien. minna.andersson@canter.fi
[/av_textblock]

Tuotetieto ja sen hallinta seitsemän C:n periaatteella

Tuotetieto ja sen hallinta on paljon muutakin kuin tuotteeseen liittyviä parametrejä. Tuotetieto on käsitteenä todella laaja ja voi pitää sisällään mitä tahansa, millä tuotteen ostaminen ja käyttäminen tehdään asiakkaalle helpommaksi. Tuotetietoa ovat niin videot, kuin käyttöohjeetkin. Tuotetiedon hallinta ei ole rakettitiedettä, mutta hyvin hoidettuna sillä voi saada merkittäviä tuloksia.

C niin kuin Canter. Olen kerännyt tähän seitsemän C:llä alkavaa englanninkielistä termiä, jotka kuvaavat seitsemän tärkeää asiaa, joiden avulla tuotetiedonhallinnassa menestyy.

Kerää tuotetieto

Collect – Kerää tuotetieto

Jotta asiakkaan tarvitsemaa tuotetietoa voi hallita, pitää se ensin kerätä yhteen keskitettyyn paikkaan. Yleensä tämä keskitetty paikka on niin kutsuttu PIM, eli tuotetiedonhallinnan järjestelmä. Tyypillisesti tuotetietoa löytyy erinäisistä Excel-tauluista, toiminnanohjaus- ja muista järjestelmistä, toimittajien nettisivuilta, verkkolevyiltä, painetuista katalogeista, hinnastoista jne. Moderneilla rajapinnoilla ja integraatiotyökaluilla tuotetietojen kerääminen tuotetiedonhallinnan järjestelmään saadaan hyvin pitkälti automatisoitua.

Yhdistä tuotetieto

Connect – Yhdistä tuotetieto

Olennainen osa tuotetietojen hallintaa on tuotetietovirtojen hallinta yrityksen IT-infrastruktuurissa eri järjestelmien kesken. Tuotetiedonhallinta pitäisikin aina aloittaa tarkastelemalla tätä kokonaisuutta. Ensin tutkitaan missä kaikkialla tuotetietoja on ja mihin kaikkialle niitä pitäisi saada. Seuraavaksi mietitään mikä on optimaalinen tapa kerätä perustietoa, rikastaa sitä asiakkaita varten tuotetiedoilla ja julkaista kaikkiin niihin kanaviin, joissa asiakkaat sitä tarvitsevat.

Työstä tuotetietoa yhteistyössä

Collaborate – Työstä tuotetietoa yhteistyössä

Tuotetietojen hallintaan osallistuvat useat eri ihmiset. Eri tekijöiden välinen yhteistyö ja sen tehostaminen ovatkin yksi tuotetiedonhallinnan keskeisimpiä teemoja. Tuotetiedonhallinnalla varmistetaan, että kun tietystä sisällöstä vastaava on sen kertaalleen syöttänyt oikeaan järjestelmään, on sisältö kaikkien sisältöä tarvitsevien ihmisten ja kanavien käytössä. Roolit ja vastuut määritellään yhdessä heti tuotetiedonhallinnan käyttöönoton alussa.

Tuotetieto sisällöt

Content – Tuotetieto sisällöissä

Niin tuotetiedonhallinnassa, kuin monessa muussakin asiassa laatu korvaa määrän. Kaikki lähtee kysymyksestä mitä tuotesisältöjä asiakkaamme tarvitsee? Ajattelua on myös hyvä syventää seuraavalle tasolle ja miettiä mitä sisältöjä asiakas tarvitsee ostopolkunsa eri vaiheissa. Asiakkaan huomio herätetään aivan eri sisällöillä (esim. tutkimustulos, jolla tuodaan näkyväksi asiakkaan tarve), kuin millä tuetaan ostopäätöstä (esim. tuotteen tekninen suorituskyky asiakkaalle kriittisessä käyttötilanteessa) tai tuotteen käyttöä (esim. huolto-ohjeet).

Tuotetiedonhallinnassa tulisi siis huomioida asiakkaan ostopolku yhtenä ulottuvuutena tuotetiedon luokittelussa. Tämän lisäksi tuotesisältöjen laatuun ja laadun hallintaan kannattaa ehdottomasti panostaa.

tuotetieto kaupankäynnissä

Commerce – Tuotetieto kaupankäynnissä

Liiketoiminta perustuu kaupankäyntiin ja tuotetiedonhallinnan perimmäinen tarkoitus on myydä enemmän tuotteita. Kun ostamisen esteitä poistetaan, myynti kasvaa. Verkkokauppa, jossa tuotteita pystyy hakemaan monipuolisilla suodattimilla ja vertailemaan keskenään tarjoaa hyvän alustan ostamiselle. Tällainen verkkokauppa tarvitsee taustalleen hyvin hallittua tuotetietoa, jonka parametrit on mietitty tukemaan asiakkaan tarpeita.

Toinen näkökulma kaupankäyntiin on nopeus – kuinka nopeasti uudet tuotteet saadaan myyntivalmiiksi myyntikanaviin. Kun tuotetietoprosessi on suunniteltu niin, että syöttämällä tuotetiedot kertaalleen keskitettyyn järjestelmään, ovat ne välittömästi hyödynnettävissä niin verkkopalveluissa, myymälöissä kuin tarjouksissakin, on asiakkaan helppo ostaa tuotetta siitä hetkestä lähtien, kun tuote on otettu valikoimaan.

Tuotetieto myyntikanavissa

Channels – Tuotetieto myyntikanavissa

Tuotetietoja tarvitaan yllättävän monessa kanavassa. Tuotekatalogin ja hinnaston rinnalle on tullut vuosien saatossa valtava määrä muita kanavia, kuten erilaiset verkkopalvelut, uutiskirjeet, hintalaput, pakkausetiketit, tuotetietokortit, tarjoukset, myymälänäytöt ja tuotemainokset.

Jokaisella kanavalla on oma käyttötarkoituksensa ja tämä heijastuu tarvittaviin tuotetietoihin. Hyllynreunaetiketissä tuotteen hinta saattaa olla pääosassa ja verkkosivuilla puolestaan katsotuinta tietoa voi olla kuvagalleria tuotteesta. Vaikka eri kanaviin julkaistaan eri tietoja, kannattaa ne silti hallita keskitetysti ja suodattaa kanavakohtaisesti. Näin säästetään valtava määrä päällekkäistä työtä ja varmistetaan yhtenäinen tuotekokemus asiakkaalle eri kanavien välillä.

Asiakasta palveleva tuotetieto

Customers – Asiakasta palveleva tuotetieto

Seitsemän C, johon lista päättyy, on itseoikeutetusti asiakkaat. Tuotetiedonhallintaa tehdään asiakkaille. Tuotekehitys- ja valmistusvaiheessa yrityksellä saattaa olla käytössään PDM- ja PLM -järjestelmiä, joissa tuotteita hallitaan enemmän sisäisten prosessien näkökulmasta. PIM -tuotetiedonhallinnan järjestelmä on sitä varten, että siellä nämä ERP:n, PDM:n ja PLM:n  SKU:t  muutetaan sopivilla sisällöillä rikastetuiksi asiakasta palveleviksi tuotteiksi, joita on helppo ostaa. Lue lisää tuotetiedonhallinnan asiakaslähtöisyydestä.

Conclusion – Yhteenveto

Tuotetiedonhallinnalla olemassa oleva tuotetieto kerätään yhteen ja rikastetaan palvelemaan asiakkaan tarpeita kaikissa ostokanavissa. Tuotetiedonhallinta yhdistää tekijät, taustajärjestelmät sekä myyntikanavat ja varmistaa, että asiakasta palvellaan aina oikeilla tuotesisällöillä. Tuotetiedonhallinta kasvattaa myyntiä ja on ennen kaikkea hyvää asiakaspalvelua.

Tämä seitsemän C:n lista on korkean tason yhteenveto tuotetiedonhallinnan prosessista. Aiheeseen sukellettiin syvemmin koulutuksessa, jonka järjestimme 6.6.2019.

Lue yhteenveto koulutuksesta täältä ->

Canter NPS 77

NPS 77 – kiitos!

Toteutimme juuri vuoden 2019 NPS (suositteluindeksi) -kyselyn asiakkaillemme. Saimme huiman hyvän tuloksen 77. Mahtavaa kuulla, hyvät asiakkaat, että olemme suosittelunne arvoisia.

Vision & Ambition

Olemme käyttäneet viime vuonna ja tämän vuoden alussa paljon aikaa ja ajatusta arvojemme uusimiseen. Olemme tehneet koko yrityksen voimin töitä erilaisissa työpajoissa, jotta arvoista saataisiin meidän näköiset ja kaikille yhteiset. Uudet arvomme löydät täältä.

Yksi arvoistamme on Vision & Ambition. Meille se tarkoittaa rohkeutta asettaa tavoitteita ja päämääriä, joiden saavuttamiseen liittyy määrätietoinen työskentely ja jatkuva itsensä kehittäminen. Monesti se tarkoittaa isosti ajattelemista ja pienin askelin kulkemista. Emme pelkää haastaa itseämme ja toisiamme, vaan kohtaamme uuden uteliaina ja pyrimme aina oppimaan ja kasvamaan yhdessä.

Emme pyri menemään siitä, missä aita on matalimmalla. Enemmän meitä motivoi se, että työn tulos ja matkalla tehdyt ratkaisut kestävät aikaa ja niistä voi olla aidosti ylpeä. Tämä on hyvä lähtökohta ohjelmistotuotteiden kehityksessä, jossa esimerkiksi käyttäjäkokemus, tietoturva ja jatkokehitettävyys ovat kohtalaisen perustavanlaatuisia juttuja. Meillä kyseinen mentaliteetti ulottuu myös muuhunkin tekemiseen. Esimerkiksi asiakasprojektien yhteydessä voit luottaa, että dokumentoimme asiat projektin vaatimalla tarkkuudella ja teemme suunnittelu- ja koodipuolella ratkaisuja, joissa on sekä katsottu kokonaisuutta että mahdollisuuksien mukaan huomioitu asioita myös huomisen kannalta. Tämä kertoo ambitiosta toimia vastuullisesti ja olla asiakkaan luottamuksen arvoinen joka päivä.

Tiedostamme samalla, että joskus laadun laaksot ja ylpeyden tunturit voivat olla haastavaa maastoa, jossa kulkeminen vaatii hyvän kartan lisäksi henkistä voimaa ja mielen lujuutta. Kuten tutut opetukset kuuluvat, toimiva on parempi kuin täydellinen ja valmis on parempi kuin ikuisesti keskeneräinen. Silloin pitää pystyä katsomaan horisonttiin ja näkemään metsä puilta, eli palauttamaan mieleen yhteisen retken tavoitteet ja prioriteetit. Jos oikein sankka sumu yllättää, sparraushetki kollegan kanssa auttaa kummasti.

Vision & Ambition kertoo ennen kaikkea suunnan näyttämisen halusta ja tinkimättömästä asenteesta. Haluamme olla asiakkaamme ykköskumppani vaikuttavampien tuotekokemusten luomisessa ja tuotetietovirtojen hallinnassa. Haluamme olla mukana muokkaamassa tulevaisuutta ja saavuttamassa jotain, mistä meidät tunnetaan ja mitä itse voimme tyytyväisinä ja ylpeydellä muistella myöhemmin. Oikea suunta ja luja tahto eivät kuitenkaan yleensä yksin riitä pysyvän jäljen jättämiseen. Siksi tarvitaan myös muita kykyjä ja periaatteita täydentämään kokonaisuutta. (Näistä enemmän arvo-blogisarjamme toisissa kirjoituksissa.)

Kun tavoite on kirkas, sitä kohti on helppo kulkea.

Tule oppimaan tuotetiedonhallintaa

Järjestämme kesäkuun alussa tuotetiedonhallinnan peruskoulutuksen. Tervetuloa mukaan oppimaan tuotetiedonhallinnan perusteet!

Koulutus sopii niin tuotetiedonhallinnan noviiseille, kuin jo aiheen kanssa pidempään työskenneille. Koulutus on myös oiva apu yrityksille, jotka parhaillaan harkitsevat tuotetiedonhallinnan käyttöönottoa.

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan ->