Voisitko hyödyntää olemassa olevia tietoja enemmän, jotta asiakaskokemus olisi aina laadukas? 

Otsikko on suora lainaus Kaupan Liiton verkkokauppakoulutuksessa pidetystä CGI:n Mikko Kuusiston esityksestä. Olimme mukana kouluttamassa verkkokaupan parissa työskenteleviä asiantuntijoita. Tilaisuuden keskustelu eteni varsin nopeasti asiakaskokemukseen ja sen kehittämiseen. Aihe on pinnalla juuri nyt, eikä turhaan. Niin hyvät kuin huonotkin palvelukokemukset leviävät entistä nopeammin ja tavoittavat eri kanavissa yhä suuremman yleisön. Kokemuksia myös jaetaan entistä rohkeammin.

Miten tuotetieto ja asiakaskokemus verkkokaupassa liittyvät toisiinsa? Alla oleva kuva kertoo vastauksen. Asiat, jotka verkkokaupassa koetaan kaikkein tärkeimmäksi, ovat tuotekuva, tuoteominaisuudet, tuotekuvaus ja tuotearvostelut.

tuotetieto_verkkokauppa

Kaikki nämä tiedot liittyvät tavalla tai toisella tuotetietoon. Varsin usein tuotteiden tiedot ovat tallennettuina useaan eri paikkaan, kunkin käyttäjän haluamalla tavalla. Yhden excel näyttää tuolta, toisen word-tiedosto ihan tältä ja kolmannen vielä omanlaiseltaan. Tuotekuvat ovat tallennettuina kunkin käyttäjän omiin tiedostoihin, työpöydälle tai sinne ”mistä ne on helppo löytää”. Kiireessä julkaisuun saattaa mennä väärä kuva väärillä tiedoilla. Asiakas ei löydä haluamaansa, ja kauppa jää tekemättä.

Jo olemassa olevilla tuotetiedoilla on mahdollista tehdä paljon asiakaskokemuksen parantamiseksi. Tietojen kokoaminen yhteen paikkaan, esimerkiksi PIM-järjestelmään, tekee tuotetiedon päivittämisestä järjestelmällisempää. Kenenkään ei tarvitse etsiä ”sitä oikeaa kuvaa” tai miettiä, onko meillä sopivia markkinointitekstejä. Kun tuotetieto on kootusti yhdessä paikassa, on seuraava askel, tuotetiedon rikastaminen, helpompaa. Kaikilla on käytettävissään sama tieto yhdessä paikassa. Samalla virheiden määrä tulee minimoiduksi.

Asiakkaistamme mm. Amo on kohdannut haasteita tuotetiedonhallinnan suhteen. Heidän ratkaisuunsa pääset tutustumaan täältä.

Vaatimukset tuotetiedolle kasvavat

Digitalisaatio luo organisaatioissa suuria paineita tuotetiedon osalta. Tuotetietoa halutaan ja vaaditaan yhä laajemmin ja vakioidussa muodossa. Tämän syksyn aikana olen joka viikko käynyt keskusteluja asiakkaiden kanssa, jotka kohtaavat tämän haasteen.

Kaupan keskusliikkeet ovat pystyttäneet omia verkkokauppojaan ja niitä ruokkivia PIM-järjestelmiä. Tavoitteena on prosessi, jossa toimittajilta saadaan tuotetieto helposti yhdenmukaisessa rakenteellisessa muodossa. Näin tuotteet saadaan nopeasti avattua järjestelmiin ja tilattaviksi (time-to-market) ja minimoitua oma tuotetietojen keräämiseen liittyvä työ.

Toimittajille tämä näkyy paineena. Eri jälleenmyyjille pitäisi toimittaa tuotetietoa – kullekin heidän omassa, hieman erilaisessa formaatissa. Excel-tiedostojen täyttäminen tuhansien tuotteiden tuotetietiedoilla tai tuotekuvien tarjoaminen EAN-koodeilla tai asiakkaan koodeilla nimettynä on joko todella raskasta manuaalista työtä tai jopa mahdotonta. Haaste on hyvin samanlainen riippumatta yrityksen koosta. Valtava määrä energiaa kuluu rutiinityöhön ja lopputulos sisältää huomattavan paljon virheitä.

Samaan aikaan yrityksen pitäisi satsata myös omaan diginäkyvyyteen ja markkinointiin. Miten kohdistaa panokset oikein ja hyödyntää jo kertaalleen tehty työ? Väistämättä herää kysymys, voisiko manuaalisen excelin täyttöön käytetyn ajan hyödyntää tehokkaammin oman organisaation näkyvyyden kasvattamiseen?

Useiden asiakkaiden kanssa näihin haasteisiin on jo vastattu onnistuneesti ja tulokset ovat mahtavia. Pakollisten tuotetietolistausten lisäksi voidaan automaatiolla tuottaa myös esimerkiksi näyttäviä kuvallisia asiakaskohtaisia hinnastoja – asiakkaan valikoimalla ja hinnoilla. Yksi onnistuneista esimerkeistä on asiakkaamme Amo.

Katso video ja lue referensseistämme, minkälaisilla työkaluilla lelujen maahantuoja Amo ratkaisi haasteen.

Asiakkaiden tarpeiden konkreettisuudesta

Usein tuotetiedonhallintaan tai julkaisuautomaatioon liittyvät tarpeet asiakkaalla ovat hyvin konkreettisia ja hyödyt on osoitettavissa suoraan. Olin käymässä asiakkaalla, joka tuottaa tuotteistaan käyttöohjeita usealla kielellä. Tällä hetkellä käyttöohjeet tuotetaan täysin manuaalisesti, tekstit ja kuvat ladotaan InDesign-dokumenttiin, josta tuotetaan PDF-tiedosto. Valmis käyttöohje tallennetaan PDF-muodossa järjestelmään, josta se jaetaan muun muassa verkkosivuille.

Yritysilmeen muutoksen myötä jokaisen käyttöohjeen takakansi tulee päivittää, joten muutos koskee kaikkia käyttöohjeita. Tuotteita, joista käyttöohje tehdään, ei ole mahdottoman paljon. Vain noin 500 kappaletta. Kieliä on kuitenkin useita, joten kokonaismäärä on huomattavasti suurempi. Oletetaan tässä, että kieliä on viisi. Yhteensä muutettavia dokumentteja on siis 2500 kappaletta.

Muutosprosessi manuaalisesti menee seuraavasti:

  1. Alkuperäinen tiedosto ladataan järjestelmästä käyttäjän työasemalle
  2. Käyttäjä vaihtaa takasivun tai tekee siihen tarvittavat muutokset
  3. Käyttöohjeesta tuotetaan PDF-tiedosto
  4. Tuotettu PDF-tiedosto ja taittotiedosto tallennetaan järjestelmään, jotta se on taas esim. verkkosivujen käytettävissä.

Yhden dokumentin osalta tuohon menee noin 5 minuuttia aikaa. Koko urakka on siis 12500 minuuttia eli yli 200 tuntia eli noin 30 kokonaista työpäivää. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että yksi henkilö yrityksessä tekisi kuusi täyttä työviikkoa näitä muutoksia. Mitättömältä tuntuva tehtävä vie siis huomattavan paljon aikaa. Todellisuudessa kieliä on vielä enemmän.

Julkaisuautomaatiolla tämäkin on ratkaistavissa. Käyttöohjeet voisi tuottaa ja tallentaa automaattisesti, jolloin myös muutosten yhteydessä järjestelmässä olisi ajantasainen dokumentti nopeasti saatavilla.

Esimerkki yhdestä Adobe InDesign -pohjaisesta julkaisuautomaatiosta:

K-raudan ja Rautian verkkokaupat hyödyntävät Adeonan rikasta tuotetietoa

Rautakesko on kuluvan vuoden aikana laajentanut verkkokauppatoimintaansa Suomessa. Huhtikuussa julkaistiiin K-raudan verkkokauppa, toukokuussa Rautian ja kesäkuussa avattiin K-maatalouden uudistuneet verkkosivut. Ruotsissa K-raudan verkkokauppa julkaistiin kesällä 2014.

Perusta ja prosessit kattaville tuotetiedoille on rakennettu Adeonaan huolellisesti, mikä on helpottanut verkkopalveluiden uusimista. Tietojen oikeellisuus, nopea saatavuus ja jakelu mahdollistavat korkealaatuisen tuotetiedon ja jakelun kaikissa Rautakeskon verkkopalveluissa.

Adeona tukee asiakaskokemuksen kehittämistä tuottamalla verkkopalveluihin laadukkaat tuotetiedot. Adeona toimii lisäksi palveluiden hakutoimintojen taustalla, ja on olennainen osa valikoiman suodattamisessa tai vaihtoehtoisen tuotteiden löytämisessä. Verkkopalvelujen lisäksi Adeona PIMissä ylläpidettyä ja hallittua tuotetietoa hyödynnetään myös perinteisessä markkinoinnissa, printtimateriaaleissa sekä sidosryhmäpalveluissa. Adeonan avulla ”tee kerran, hyödynnä rajattomasti” -periaate toteutuu – jopa silloin, kun nimikkeitä on satoja tuhansia. Rautakeskon Global Development Manager Antti Sarkkula kuvailee tuotetiedon tärkeyttä:

 

Pystymme parantamaan verkkokauppamme asiakaskokemusta, koska perustamme on kunnossa, esimerkiksi tuotetietojen osalta.

 

K Rauta tuotetiedot verkkokauppa

 

Kysy lisää laadukkaan tuotetiedonhallinnan mahdollisuuksista:

Katri Koskentalo
Manager, Customer Relations
+358 40 167 8971
katri.koskentalo@canter.fi

IKH:n hintalappuihin yhtenäinen ilme Sales Toolilla

IKH otti Adeona Sales Tool  –työkalun käyttöönsä, ja siten hintalaput ympäri Suomea olevissa yli 130 myymälässä saivat yhtenäisen, ammattimaisen ilmeen. Sales Toolilla hintalappujen tekeminen on nopeaa ja helppoa.

Aikaisemmin jokainen jälleenmyyjä teki kampanjoita lukuun ottamatta itse hintalaput myymälöihin. Sales Toolin myötä asettelu ja manuaalinen työ tuotetietojen hakemiseksi on automatisoitu, mutta toisaalta jälleenmyyjät voivat halutessaan muokata esim. tuotteen hintaa ja näytettäviä tuotetietoja. Kaikista hintalapuista löytyy nyt myös QR-koodi, jolloin ostaja pystyy myymälässä ollessaan helposti hakemaan verkosta lisätietoa tuotteesta.

Palaute jälleenmyyjiltä on ollut positiivista, ja uusi toimintatapa on otettu ilolla käyttöön:

Kehut ja kiitokset teille markkinointiosastolle tuosta Sales Tool työkalusta! Toimii aivan mahtavasti, ja myymälässä näyttää hyvältä kun kaikki hintalaput on samannäköisiä. Säästää meillä ihan uskomattoman paljon aikaa!

Kysy lisää onnistumistarinoita Sales Toolista:

Minna Andersson
Head of Sales and Marketing
+358 400 878 101
minna.andersson@canter.fi

Amo tehosti myyntiään Adeona Sales Toolilla

 Autoimme Amoa remontoimaan myyntitiimin työkalut uudelle tasolle

Brändinomistajien, maahantuojien ja tukkureiden rooli on muuttunut päivä päivältä enemmän logistiikkakumppanista informaatiologistiikkakumppaksi. Asiakkaat vaativat jatkuvasti laadukkaampia tuotetietoja, joiden on oltava kerralla oikein. Verkkokauppa ja monikanavaisuus on lisännyt tätä haastetta. Amon tapauksessa monet jälleenmyyjät kehittävät omia informaatioprosessejaan ja haluavat tavarantoimittajan tuotetiedot itse määrittelemässään muodossa.

Yritys- ja tuotebrändien hallinta ja materiaalin tuottamisen tehokkuus taas ovat tärkeitä, kun myyjät kokoavat myyntiesityksiä, tarjouksia ja muuta myyntimateriaalia asiakkaille.

Sales Toolimme on täyttänyt odotuksemme ja materiaalinen visuaalisuus jopa ylittänyt odotukset. Työkalu on todella helppokäyttöinen, joten sen käyttöönotto on ollut vaivatonta.

Johanna Vesterinen, Business Planning Manager, Amo Oy

Adeona Sales Tool tarjosi Amolle valmiin ratkaisun back-office-prosessien haasteisiin. Sales Toolin kautta erilaisten julkaisujen tuottaminen onnistuu vaivattomasti ja nopeasti. Manuaalinen rutiinityö ja siihen liittyvät virheet vähenevät ja asiakkaat saavat entistä laadukkaampaa tuotetietoa ja materiaalia entistä nopeammin. Amon Sales Tool palvelee erityisesti myyntiorganisaatiota ja tuotehallinnan henkilöstöä.

Palvelu mahdollistaa erilaisen aineiston automatisoidun tuottamisen mm.

  • myyjille herposti brändihallittua myyntimateriaalia tuotteista
  • jälleenmyyjille ja asiakkaille tuotetietoa ja tuotekuvia asiakkaiden vaatimusten mukaisissa pohjissa ja muodoissa
  • määrämuotoisia tarjouksia sekä näyttäviä kuvallisia tarjousliitteitä
  • muut julkaisut parempaan asiakaskommunikaatioon, esim. asiakaskohtaiset hinnastot ja kuvalliset valikoimaluettelot

Sales Toolin käyttö on helpottanut huomattavasti tarjousten ja muiden myyntimateriaalien tuottamista. Aikaa jää enemmän myyntityöhön ja tarjousten sisällön viilaamiseen kuin kuvien ja tuotetietojen etsimiseen ja copy pasteamiseen.

Johanna Vesterinen, Business Planning Manager, Amo Oy

Amon operatiivisen tuotemarkkinoinnin perustukset ovat vahvat: tuotteiden perustiedot hallitaan Adeona PIM:ssä ja Amon toiminnanohjausjärjestelmässä (Digia Enterprise). Järjestelmien roolit ja tiedon ylläpitoprosessi määriteltiin tarkkaan suunnitteluvaiheessa, jotta yhden syötön periaate kunkin tiedon osalta toteutuu ja tiedot pysyvät automaattisesti ajan tasalla kaikissa myyntikanavissa ja palveluissa.

Projektin yhteydessä myös Amon mediapankki päivitettiin Adeona Media Bank-palvelun viimeisimpään versioon. Mediapankin kautta Amo voi helposti jakaa aineistoja, kuvamaterieaalia ja valittuja tuotetietoja asiakkailleen, sidosryhmilleen sekä omalle väelleen. Joustavasti määriteltävät käyttöoikeuden ja kokoelmien jakamistoiminto varmistavat, että oikeilla ihmisillä on käytössään oikeat aineistot.

Adeona PIM:stä rikastetut tuotetiedot siirtyvät automaattisesti myös kuluttajille suunnattuun aarrekirja.fi – palveluun.


Lisätietoja:

Johanna Vesterinen, Business Planning Manager, Amo Oy, johanna.vesterinen@amo.fi
Patrik Palatz, toimitusjohtaja, Canter Oy,  patrik.palatz@canter.fi

Amo on Suomen suurin kotimainen lelujen maahantuoja ja markkinoija. Amon edustamiin tuotemerkkeihin kuuluu mm. Angry Birds, BABY Born, Bratz, Moxie Girlz, Jukka, Little Tikes, Nikko, Rubens barn, Trefl ja Scalextric. Amo Oy kuuluu Machinery-konserniin, joka on merkittävä suomalainen yksityisomisteinen monialayritys.

www.amo.fi

Sormat automatisoi tuoteluettelot 11 kielellä Canterin avulla

Sormatin tuoteluetteloita sormeillaan työmailla ja rakennustoimistoissa 11 kielellä ympäri Eurooppaa. Viimeistelty ulkoasu ja nopea taittoprosessi auttavat yritystä sekä markkinoimaan tuotteitaan että jakamaan tärkeää faktaa tuotteista tehokkaasti. Tuotetiedot haetaan reaaliaikaisilla hauilla Sormatin järjestelmästä Canterin toimittamaan InDesign-automaattitaittoon. Parisataasivuinen luettelo syntyy nyt kuukausien sijaan muutamassa tunnissa, ja sisältöpäivitykset saa samalla kertaa tehtyä sekä verkkosivuille että tuoteluetteloon.Automaattitaittoratkaisu on integroitu Sormatin uuteen tuotetietokantaan, josta saadaan kaikki tuotteisiin ja tuoteryhmiin liittyvät tekstit ja kuvat. Luetteloissa on 14 erilaista taulukkotyyppiä erityyppisten tuotteiden esittämiseen.

 

Päädyimme Canterin ratkaisuun, koska halusimme tehostaa ja nopeuttaa printtijulkaisujemme, erityisesti tuotekuvastojemme, tuotantoa, valmistautua jo ennalta alati kiihtyvään digitaalisen painamisen yleistymiseen sekä yleisesti saada lisää joustavuutta ja kustannustehokkuutta julkaisutyöhön. Uuden työkalumme avulla voimme keskittyä taulukoiden taittamisen ja oikolukemisen sijaan sisältöön ja oman asiantuntemuksemme tulkitsemiseen julkaisujemme lukijoille.

Matti Koukka, Marketing Manager, Sormat Oy

 

Automatisointiprojektia edelsi työpaja, jossa Canterin johdolla selvitettiin automaation edellytykset sekä muodostettiin yhteinen käsitys automatisoitavan tuoteluettelon rakenteesta.

 

 Aina välillä markkinointipäälliköllä on ilo löytää yhteistyökumppani, joka osaa asiansa. Ja saa asiakkaansakin osaamaan. Canterin automaattitaiton käyttöönottoa valmisteleva kaksipäiväinen workshop ei yrittänyt konsulttimaisesti saada “asiakasta vain tajuamaan sen minkä hän oli aina tiennyt”. Oppimiskäyrä kohosi kiihtyvällä tahdilla ja tiukassa kulmassa koko ajan kohti koillista. Käytännönläheinen, hyvin valmisteltu ja kattava paja auttoi meitä ymmärtämään syvemmin tuotetietomme rakennetta ja auttoi erityisesti monimutkaisten teknisten taulukoidemme virtaviivaistamisessa.

Matti Koukka, Marketing Manager, Sormat Oy

 

Sormat - tuoteryhmä

Sormat - tuotetyypin etusivu

Lisätietoja:

Matti Koukka, Marketing Manager, Sormat Oy, matti.koukka@sormat.com, puh. +358 40 128 5955
Janne Costiander, kehitysjohtaja, Canter Oy, janne.costiander@canter.fi, puh. +358 50 552 1054

 

Sormat Oy

Sormat on vuonna 1970 perustettu, Pohjois-Euroopan johtava, yli 40:ssä maassa toimiva kansainvälisen tason kotimainen kiinnitystarvikevalmistaja. Turun kupeessa Ruskolla sijaitseva Sormat työllistää lähes 90 ihmistä ja on monien Euroopan ja maailman suurimpien rakennusalan ja teollisuuden yritysten yhteistyökumppani. Sormat Oy:n liikevaihto vuonna 2013 oli 19,3 M€.

Linkki tuoteluettelon web-versioon: www.sormat.com

Aspo PIM

Aspo tehostaa tuotetiedon hallintaa Adeona PIM -järjestelmällä

Aspo-konserni on ottanut käyttöön Adeona PIM -järjestelmän tuotetiedon keskitettyyn hallintaan. Adeonassa ylläpidetään konsernin eri yritysbrändien tuotetietoa usealla kielellä.

Adeona PIM on integroitu Aspon Infor M3 -toiminnanohjausjärjestelmään sekä Infor M3 e-Sales -verkkokauppaan. Adeonasta tuotetaan Aspon eri yritysbrändien verkkokauppoihin rikastettua tuotetietoa: tuotekuvauksia, tuotekuvia sekä liitteitä. Adeonan aineistonhallinnan avulla Aspo saa jaeltua kaiken digitaalisen aineiston tehokkaasti sekä sisäiseen käyttöön että sidosryhmille.

Seuraavaksi Adeonan avulla tehostetaan muita markkinoinnin prosesseja, esimerkiksi printtiaineiston tuotantoa sekä tuotteiden markkinointia verkkosivuilla.

Canter vastasi Aspon ratkaisun toimittamisesta sekä vastaa jatkossa järjestelmän tuesta, ylläpidosta ja jatkokehittämisestä. Lisäksi Canterin asiantuntijat tukevat jatkossakin Aspon eri yritysbrändejä rikastavan tuotetiedon hallinnan kehittämisessä ja markkinointiprosessien tehostamisessa.

 

Lisätietoja:

Rami Valonen, ICT-Manager, Aspo Oyj, rami.valonen@aspo.com, puh. +358 40 573 4822
Patrik Palatz, toimitusjohtaja, Canter Oy, patrik.palatz@canter.fi, puh. +358 40 774 1200

 

Aspo Oyj

Aspo on monialayhtiö, joka omistaa ja kehittää liiketoimintoja Pohjois-Euroopan lisäksi idän kasvumarkkinoilla keskittyen vaativiin B-to-B -asiakkaisiin. Vahvojen yritysbrändien, ESL Shipping, Leipurin, Telko ja Kaukomarkkinat, tavoitteena on olla toimialojensa markkinajohtajia. Ne vastaavat omasta toiminnastaan, asiakassuhteistaan ja niiden kehittämisestä. Kokonaisuutena ne tuottavat Aspon liikearvon. Aspon konsernirakennetta ja liiketoimintoja kehitetään pitkäjänteisesti ilman ennalta määriteltyä aikataulua. Aspo-konsernin liikevaihto vuonna 2012 oli 482 M€. Aspolla on toimintaa 17 maassa.

www.aspo.com

Martela ratkaisee tuotetiedonhallinnan haasteet Adeona PIM:n avulla

Martela Oyj on ottanut käyttöön Adeona PIM -järjestelmän ratkaistakseen globaalin toimintaympäristön asettamat haasteet tuotetiedon hallinnalle.

Adeona PIM mahdollistaa kaikissa Martelan julkaisukanavissa ja kieliversioissa käytettävän tuotetiedon keskittämisen yhteen järjestelmään.
Järjestelmän käyttöönoton myötä päällekkäinen ylläpitotyö vähenee ja tuotetiedon laatua, saatavuutta ja yhtenäisyyttä saadaan parannettua merkittävästi kaikissa toimintamaissa.

“Adeona PIM osui järjestelmänä suoraan Martelan vaatimuksiin tuotetiedon keskittämisestä yhteen järjestelmään valittuja julkaisukanavia varten.”

 

Uudet julkaisukanavat käyttöön vaiheittain

Ensimmäinen käyttöönotettu julkaisukanava Adeona PIM:ssä hallinnoidulle tuotetiedolle on Martelan uudet verkkosivut. Englanninkielinen sivusto www.martela.com julkaistiin tammikuun puolessa välissä ja muut kieliversiot seuraavat pian perässä. Martelan tavoitteena on, että verkkosivut palvelevat mahdollisimman hyvin monien eri sidosryhmien tarpeita. Tämä asettaa myös taustajärjestelmälle vaatimuksia, kun esimerkiksi tuotteet, palvelut, materiaalit ja niihin liittyvät aineistot pitää saada loogisesti kytkettyä toisiinsa.

Jatkossa Adeonaan tallennettua tuotetietoa viedään myös muihin julkaisukanaviin. Seuraavassa vaiheessa ratkaisua laajennetaan Adeona Media Bank -moduulilla, jonka kautta Adeonan aineistonhallintaan tallennettuja kuvia ja muita aineistoja voidaan jakaa eri sidosryhmille. Tiekartalla on myös painettujen julkaisujen ja markkinointimateriaalin automaattinen tuottaminen Adeona PIM:n avulla.

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty – tuotantokäyttöön alle puolessa vuodessa

Projekti saatiin toteutettua nopealla aikataululla laajasta kokonaisuudesta huolimatta – Martela ja Canter määrittelivät yhdessä tavoitetilan ja suunnitelman miten siihen päästään. Tuotetiedonhallinnan ja projektin kokonaisuus hahmottui muutaman työpajoissa yhdessä vietetyn päivän jälkeen.

Määrittelyvaiheessa pyrittiin suunnittelemaan kaikki mahdollisimman pitkälle, jotta toteutus sujuisi kitkattomasti eikä aikaa kuluisi turhaan odotteluun. Järjestelmä saatiinkin tuotantokäyttöön alle puolessa vuodessa määrittelyjen aloittamisesta. Suurin työ oli tuotetietojen keräämisessä – aiemmin tuotetietoja oli ripoteltu moneen eri järjestelmään useassa toimintamaassa.

Canter aktiivisena kumppanina ja konsulttina ratkaisun käyttöönotossa

Yhteistyö Canterin ja Martelan välillä alkoi jo aiemmin – Canter vastasi Martelan tuotetiedonhallinnan kehittämisen määrittelyprojektista. Tässä tarvekartoituksessa kuvattiin tuotetiedonhallinnan haasteet sekä hahmoteltiin optimaaliset prosessit.

Canter vastasi ratkaisun toimittamisesta sekä vastaa jatkossa järjestelmän tuesta, ylläpidosta ja jatkokehittämisestä. Lisäksi Canterin asiantuntijat tukevat jatkossakin Martelaa rikastavan tuotetiedon hallinnan kehittämisessä ja markkinointiprosessien tehostamisessa.

Lisätietoja

Juha Vähäkoitti, Portfolio Manager, Martela Oyj
Janne Costiander, kehitysjohtaja, Canter Oy

 

Martela Oyj
Martela suunnittelee ja toteuttaa työtilojen ja julkisten tilojen sisustusratkaisuja. Martelan tavoitteena on tarjota asiakkailleen ja yhteistyökumppaneilleen alan parasta palvelua sekä laadukkaita, ergonomisia ja innovatiivisia tuotteita. Nopeat toimitukset ja toimiva jakeluverkosto tukevat näihin tavoitteisiin pääsemistä.

Suomessa Martela on toimialansa suurin yritys ja Pohjoismaissa kolmen suurimman joukossa. Martela tarjoaa myös alan laajimman valikoiman sisustusratkaisujen ylläpitoa ja muutoksia tukevia palveluja. Suomessa Martelan kokonaispalvelu kattaa tarvittaessa koko toimitilan muutoksen inventoinnista ja suunnittelusta muuttoon ja ylläpitoon saakka.

Martela on yli 60-vuotias perheyritys, jonka osakkeet on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Yhtiöllä on tuotantoa Suomessa, Ruotsissa ja Puolassa. Päämarkkina-alue on Itämeren alue. Vuonna 2012 Martela-konsernin liikevaihto oli 142,7 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa työskenteli keskimäärin 806 henkilöä.

www.martela.com

Canter ja Werk II yhteistyöhön

Canter vahvistaa Adeona PIM -tuotteen julkaisuautomaatiotarjontaa tuomalla yhden maailman johtavista tietokantajulkaisutuotteista osaksi Adeona PIM -ratkaisua.

Saksalaisen Werk II:n priint:suite tuoteperhe on yksi maailman johtavista automatisoidun printtijulkaisun ohjelmistoista. Adobe InDesign -pohjaisena se sopii hyvin laajentamaan printtimateriaalin tuotannon mahdollisuuksia Adeona PIM -järjestelmästä. Yhteistyön myötä Canter pystyy tarjoamaan entistä monipuolisempia ja kehittyneempiä printtiautomaatioratkaisuja kasvaneisiin asiakastarpeisiin. Priint:suite mahdollistaa niin työasema- kuin palvelinpohjaiset tuoteluetteloiden, hinnastojen, kuvastojen ym. tuotannot.

 

Lisätietoja / more information:

Canter Oy
Janne Costiander
Kehitysjohtaja
020 765 7814
janne.costiander@canter.fi

WERK II Medien- und Informationsges. mbH
Thorsten Hamann
Partner Manager (International)
thorsten.hamann@priint.com

Canter on Suomen johtava tuotetiedonhallinnan (PIM, Product Information Management) ratkaisuihin erikoistunut ohjelmisto- ja palveluyritys. Rakennamme ratkaisuja, joiden avulla asiakkaamme tehostavat prosessejaan ja menestyvät monikanavaisessa kaupassa.

WERK II on tietokantajulkaisemisen pioneeri yli 20 vuoden kokemuksella. Historiansa aikana WERK II on toteuttanut satoja projekteja eri toimialoille, mm.: postimyynti, teollisuus, tukkukauppa, julkaisu, media ja paino.

WERK II on kehittänyt modulaarisen ratkaisun tietokantapohjaiseen printtijulkaisuun. Yli 300 asiakasta luottaa priint:suite -moduuleihin. Maailmanlaajuinen kumppaniverkosto sisältää kumppaneita Saksasta, Itävallasta, Sveitsistä, Belgiasta, Suomesta, Ranskasta, Italiasta, Norjasta, Puolasta, Slovakiasta, Ruotsista, Alankomaista, Iso-Britanniasta, Valkovenäjältä sekä Yhdysvalloista. Liittymillään yli 40 sisältöjärjestelmään, priint:suite on yksi johtavista ratkaisuista automatisoituun printtijulkaisuun. www.priint.com