Saara Mäkinen

Saara tuo asiakaspalveluumme monipuolista osaamista

Tuore palvelupäällikkömme Saara aloitti osana Canterin Customer Success -tiimiä syyskuun alussa, ja hänen vastuullaan on asiakastukemme koordinointi ja kehittäminen. Canterille Saara tuo mukanaan asiakaslähtöistä palveluasennetta sekä monipuolista tuotetiedonhallinnan ymmärrystä erityisesti käyttäjän näkökulmasta.

Olen Saara, helsinkiläistynyt tamperelainen ja koulutukseltani kansainvälisen kaupan tradenomi. Työkokemusta olen kerryttänyt monipuolisesti projektinhallinnasta markkinointiin ja logistiikkaan. Viimeisimpänä ennen Canterille tuloa työskentelin tuotetiedonhallinnan parissa ja toimin myös Adeona PIM -järjestelmän pääkäyttäjänä, minkä ansiosta minulle on kertynyt omakohtaista kokemusta tarjoamistamme ratkaisuista.

Palvelupäällikkönä Canterilla tehtäväni on tukea asiakkaidemme arkea Adeona PIM:in ja tuotetiedonhallinnan parissa. Canterille minut toi mahdollisuus laajentaa omaa osaamista kotimaisessa ohjelmistoyrityksessä yhdessä asiantuntevan ja motivoituneen tiimin kanssa.

Ensimmäisten viikkojen aikana olen päässyt tapaamaan asiakkaitamme, seuraamaan demoja ja todistamaan uuden sukupolven Adeona PIM -tuoteversion aiheuttamia innostuksen reaktioita. Päiväni ovat koostuneet asiakkaiden ongelmien ratkomisesta yhdessä asiakkuuspäälliköidemme ja ohjelmistokehittäjiemme kanssa. Vaikka PIM ja tuotetiedonhallinta ovat minulle jo jokseenkin tuttuja, on uusia käsitteitä ja asioita tullut vastaan roppakaupalla päivittäin. Erilaisten asiakkaiden arjessa mukana oleminen opettaa myös näkemään, kuinka monella tavalla voidaankaan päästä samaan lopputulokseen.

Työpäivien ulkopuolelle on mahtunut myös yhteisiä illanviettoja ja bänditreenejä, joiden parissa rauhallisimmistakin työkavereista on kuoriutunut melkoisia kitaravirtuooseja ja rokkikukkoja. Yhteisiksi mielenkiinnon kohteiksi ovat siis paljastuneet vähintäänkin musiikkimaku ja itsensä haastaminen, lennokasta huumoria unohtamatta.

Canterissa yhdistyvät mielenkiintoisella tavalla tuotetiedonhallinnan asiantuntijuus, modernit teknologiat sekä halu ymmärtää asiakkaan liiketoimintaa. Tiivistä yhteistyötä tekevän tiimimme osana pääsen hyödyntämään laajasti ja ennakkoluulottomasti omaa osaamistani, sillä jokaisen näkemys ja työpanos on arvokas. Juuri vaikutusmahdollisuudet sekä omaan työnkuvaan että laajemmin esimerkiksi yrityskulttuuriin lisäävät työn merkityksellisyyttä. Canterilla kannustetaan myös rohkeasti kehittämään työtapoja, ajattelua ja osaamista.

Ohjelmistokehityksen maailmaan sukeltaminen on ollut mieltä avartavaa – mitä kaikkea oman tuotteen kehittämisen taustalla tapahtuukaan! Juuri nyt kaikkien meidän canterlaisten tekemisessä näkyy suuri into ja palo saattaa uusi Adeona PIM -tuoteversio kaikkien asiakkaidemme saataville. Syksyn edetessä pääsen toivottavasti tutustumaan yhä paremmin asiakaskuntaamme ja kehittämään tekemistämme uuden Adeona PIM:in ympärillä yhdessä käyttäjien kanssa.

Tavoitat minut arkisin Canterin asiakastuesta, ollaan yhteydessä!