Tukkumyynnissä tuotetietojen hallinta on ollut toimitaedellytys jo jonkin aikaa. Tukkumyynti perustuu loppujen lopuksi tuotteiden ostamiseen ja myyntiin, ja se vaatii välitettävien tuotteiden tuotetietojen hallintaa loppuasiakkaiden ostoprosessia tukien.

Menestyminen kiristyvässä kilpailussa tukkukaupassa liittyy yhä enemmän hyvään tuotetietoon. Globalisoituneessa maailmassa tukkumyyjä on harvoin ainoa yritys, josta asiakas voi ostaa tuotteen. Tukkukauppiaan on mietittävä tuotekuvausten hakukoneoptimointia – miten erottua kilpailijoista. Ei välttämättä riitä, että vain käännät valmistajan tuotekuvaukset paikalliselle kielelle. Yleensä tarvitaan myös lisätietoja, jotka tuovat lisäarvoa tukkukauppiaiden paikallisille asiakkaille.

Lue käytännön vinkkejä tuotemarkkinointiin tukkukaupassa  ->

Toinen tärkeä huomioitava tekijä on tuotetietojen yhdenmukaistaminen. Yhdenmukaistaminen voi tapahtua kahdella eri tasolla – paikallisesti vaadittujen teollisuusstandardien (esim. ETIM, GS1, eCl @ s) tai tukkumyyjän oman tuotemerkin mukaan. Adeona PIM on erittäin tehokas työkalu tuotetietojen yhdenmukaistamiseen.

Lue lisää alakohtaisten standardien hallinnasta PIM -järjestelmällä ->


Tukkukaupan yrityksiä, jotka käyttävät Adeona PIM tuotetiedonhallintaa

RCK PIM
Hedengren PIM
Maritim PIM
Etra PIM
Kultakeskus PIM
Telko PIM
Rexel PIM
Tele-Tukku PIM
EAhlström PIM
Algol Chemicals PIM
Semtu PIM
Tiivistekeskus PIM
Kauko PIM
Aspo PIM
Kesko PIM