Tuotetiedonhallinnan nykytila ja tulevaisuus Suomessa

Canter toteutti toista kertaa Suomen markkinassa selvityksen tuotetiedonhallinnan (PIM) nykytilasta. Päätavoitteena oli kartoittaa, millaisia muutoksia tutkimuksen keskeisissä teemoissa on seurantajakson aikana tapahtunut sekä millainen merkitys tuotetiedonhallinnalla on yritysten liiketoiminnalle ja sen kehittämiselle nyt ja lähitulevaisuudessa.

Tutkimustoimisto Vastakaiku Oy:n tekemässä tutkimuksessa selvisi muun muassa, että:

  • 89% yrityksistä pitää tuotetiedonhallintaa kriittisenä tulevaisuuden menestystekijänä
  • 91% pitää tuotetietoja rikastavia sisältöjä merkittävänä erottautumiskeinona digikanavissa
  • Tämän lisäksi 79% yrityksistä arvioi, että vastuullisuustekijät tulevat olemaan merkittävässä roolissa tuoteviestinnässä lähivuosina

TILAA TUTKIMUSRAPORTTI ILMAISEKSI SÄHKÖPOSTIISI

Jos haluat tietää miten menestyvät yritykset tuotetiedonhallintaa hyödyntävät, ja mitä he pitävät sen tärkeimpinä kehityskohteina tulevaisuudessa, lataa maksuton kopiosi tutkimusraportista täyttämällä oheinen lomake.

Mikäli haluat kuulla tutkimuksesta, ja sen tuloksista lisää, ota yhteyttä:

Kim Korhonen

Head of sales & marketing
040 5493 022

kim.korhonen@canter.fi

Tilaa vuoden 2022 tutkimusraportti sähköpostiisi

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Tulossa loppuvuoden aikana:

Keskiviikkona 14.9. klo 9-10

  • Mitä kulmahuoneen pitää tietää tuotetiedonhallinnasta?

Keskiviikko 9.11. klo 9-10

  • Miten asiakkaiden kasvaneet odotukset näkyvät kaupallisen tuotetiedon hallinnassa? 

Katso webinaarisarjamme ensimmäinen ja toinen osa