Tuotetiedonhallinta vaatii asiakaslähtöisyyttä

Ehjä tuotekokemus on merkittävässä roolissa onnistuneessa tuotemyynnissä. On helppo ajatella, että tuotekokemus tarkoittaa ainoastaan käyttökokemusta. Kaupallisen puolen tuotetiedonhallintaan ja julkaisuautomaatioon erikoistuneen Canterin Head of Customer Experience Minna Andersson muistuttaa, ettei se pidä paikkaansa.

– Nykyaikana tuotekokemukseen liittyy tuotesisältöjä monenlaisissa kanavissa. Tuotteesta voidaan käydä lukemassa käyttökokemuksia valmistajan verkkosivuilta tai sosiaalisen median kanavista ja se on voitu nähdä mainoksissa. Eri kohtaamispisteissä muodostunut kokemus tuotesisällöistä on osa tuotekokemusta. Lisäksi siihen kuuluvat esimerkiksi tuotteen toimittamiseen liittyvät dokumentit, hinnastot ja käyttöohjeet, joiden merkitys korostuu erityisesti B2B-puolella.

Lue koko artikkeli Ite Wikissä ->