Uuden sukupolven Adeona PIM julkaisubileet

Tiistaina 30.10.2018 kokoonnuimme toimistollemme juhlistamaan uuden sukupolven Adeona PIM -tuotetiedonhallintaa. Ohjelmassa oli niin asiantuntijapuheenvuoroja, kuin verkostoitumistakin. Tilaisuuden aikana saimme taas kerran todeta, että tuotetiedonhallinnan parissa työskentelevät ihmiset ovat kerta kaikkiaan mahtavaa porukkaa. Tuotetiedonhallinnan kokemuksia jaettiin iloisessa ja vilpittömässä hengessä.

Asiantuntijaesitykset alkoivat itseoikeutetusti Adeona PIM -tuotetiedonhallinnan ”isähahmon” Canterin CTO Janne Costianderin Adeonan tarinasta kertovalla esityksellä. Oli kiehtovaa kuulla mitä Adeona PIM -tuotetiedonhallinnan lähes kahdenkymmenen vuoden kehityskaarelle on mahtunut. Se mikä on ollut pysyvää, on ollut jatkuva yhteiskehittäminen asiakkaitten kanssa sekä tinkimätön asenne markkinoiden parhaan PIM -järjestelmän kehittämiseen.

Ensimmäisen asiakaspuheenvuoron piti Meltex, joka on toiminut uuden Adeona PIM -järjestelmän pilottiasiakkaana. Meltexin tuotetiedonhallinnan asiantuntija Jonne Seppänen kertoi yrityksen kasvumatkasta rinta-rinnan Adeona PIM -järjestelmän kanssa ”Me olemme kasvaneet, meidän tuotetiedonhallinta on kasvanut, meidän tuotetiedot ovat kasvaneet ja järjestelmä on kehittynyt todella hyvälle mallille. Meillä alkaa olla äärimmäisen loistavat työkalut hallussa.” Meltexin liiketoiminta- ja projektipäällikkö Jens Boe kertoi, kuinka vahva usko tuotteeseen sai heidät lähtemään hankkeeseen. Hän totesi, että päätös oli oikea. Adeona PIM on vastannut odotuksia ja sen lisäksi Adeonan toimitusprojekti on ainoa IT-projekti, jota Jens on uransa aikana nähnyt, joka on menossa aikataulussa maaliin.

RCK Finlandin markkinointi- ja hankintajohtaja, Joanna Pepper-Koskimo kertoi, kuinka heidän yrityksessään lähdettiin hakemaan kilpailukykyä pyöräyttämällä totutut toimintamallit päälaelleen. Aiemmin toiminnanohjausjärjestelmät hallitsivat kaikkea tekemistä. Uudessa mallissa tuotetiedonhallinta on keskiössä. Tällä haetaan toki erinomaista asiakaskokemusta, mutta yhtä tärkeässä roolissa on RCK Finlandin työntekijäkokemus. Liiketoimintakriittisestä tuotetiedonhallinnasta halutaan tehdä rasitteen sijasta hyvän hotelliaamiaisen kaltainen nautinto.

Kumppanimme Lamian Henri Halmelahti kertoi verkkokaupan viimeisimmistä trendeistä. Hän totesi, että kaiken perustana ovat järkevästi roolitetut alustat. Eri alustoilla on selkeät omat funktionsa: verkkokauppa tekee digitaalista kauppaa, PIM tekee tuotetiedonhallintaa ja näin arkkitehtuuri saadaan pysymään järkevänä. Yritysspesifejä tarpeita voidaan puolestaan ratkaista näiden perusjärjestelmien yhteyteen rakennettujen mikropalveluiden avulla.

Illan asiaesitykset päätti kumppanimme Rick Coope, Priint Groupista. Hän puhui printtikanavien merkityksestä osana asiakkaan tuotekokemusta. Vaikka digikanavat ovat tämän päivän puhutuin aihe, ei printtikanavienkaan merkitystä pidä väheksyä. Myös printtikanavien tuotetietoja kannattaa hyödyntää keskitetystä tuotetiedonhallinnasta ja julkaisuun kannattaa käyttää julkaisuautomaatiota. Esimerkkinä Rick nosti esimerkiksi tuotetietojen julkaisemisen tuotepakkauksiin.

Ilta huipentui oman Kettle Beast bändimme keikkaan. Bon Jovin Living On A Prayer sai yleisönkin tarttumaan mikkiin. Janojuomana toimi juhlan kunniaksi Espoon Oma Panimossa pantu Adeona Pils -olut.

Kiitos kaikille teille, jotka pääsitte paikalle tekemään juhlastamme antoisan ja tunnelmallisen!

Lue lisää vastajulkaistusta Adeona PIM -tuotetiedonhallinnasta ->