Kuinka luoda asiakkaille yhtenäisiä tuotekokemuksia

Törmäsin McKinseyn artikkeliin yhteneväisyyden merkityksestä asiakaskokemuksen luonnissa. Se kolahti. Olen itse tutkinut asiakaskokemusta tuotekokemuksen näkökulmasta ja pannut merkille, että aivan liian usein yritykset keskittyvät asiakaskokemukseen yksittäisten kohtaamispisteiden näkökulmasta unohtaen kokonaisuuden.
Tässä blogissa vinkkejä yhteneväisen tuotekokemuksen luontiin.

Saara tuo asiakaspalveluumme monipuolista osaamista

Tuore palvelupäällikkömme Saara aloitti osana Canterin Customer Success -tiimiä syyskuun alussa, ja hänen vastuullaan on asiakastukemme koordinointi ja kehittäminen. Canterille Saara tuo mukanaan asiakaslähtöistä palveluasennetta sekä monipuolista tuotetiedonhallinnan ymmärrystä erityisesti käyttäjän näkökulmasta.

Markkinointi kohtaa teknologian

”Markkinointi kohtaa teknologian” oli yhdeksännen priint:day’n motto. Tapahtuma kokosi yhteen suuren joukon julkaisuautomaation ammattilaisia aurinkoiseen Montabaurin linnaan Etelä-Saksaan. Tässä kooste tapahtuman annista.

Miksi tuotetiedonhallinta tekee liiketoiminnasta kannattavampaa

Keskitetty tuotetiedonhallinta maksimoi tuotetiedon arvon liiketoiminnalle. Sen avulla asiakkailla on käytössään oikeat tiedot päätöksentekoa varten nopeasti muuttuvilla markkinoilla.Tuotetiedonhallinta vaikuttaa myös tuotteiden laatukokemukseen.

PIM-määrittely – kivempaa kuin luulisit

Monelle jo pelkkä ajatus IT-määrittelyprojektista tuo tuskan hien pintaan. PIM-määrittelyissä on kuitenkin huomattavasti keskimääräistä IT-projektia helpompaa (ja kivempaa!), eikä tarvitse hävetä, vaikka ei kaikkea alan slangia valmiiksi osaisikaan.

Näin tehdään menestyksellistä kansainvälistä tuoteviestintää

Canter järjesti yhdessä AAC Globalin kanssa Kansainvälisen tuoteviestinnän trendeihin keskittyvän asiantuntijatilaisuuden.

Laaja joukko markkinoinnin ammattilaisia kokoontui kuulemaan tämän vuoden tuoteviestinnän trendeistä Kansainvälisen tuoteviestinnän tapahtumaan tänä aamuna hotelli Clarioniin Helsingin Jätkäsaareen. Tapahtumassa yleisöä haastoivat tuoreilla näkemyksillä Sales Communicationsin perustaja Jani Aaltonen, Canterin toimitusjohtaja Patrik Palatz ja AAC Globalin markkinointi- ja kehityspäällikkö Stuart Reynish. Uusien ideoiden rinnalla sateista tammikuun tiistai aamua piristivät tapahtuman rento ja välitön tunnelma. 

Hyvä haku tuo kauppaa

Hyvät hakuominaisuudet luovat verkkokaupoissa ja verkkopalveluissa loistavan käyttäjäkokemuksen. Esimerkiksi verkkokaupan konversioon voi palvelun haulla olla merkittäväkin vaikutus. Joidenkin tutkimusten mukaan sivustohakua käyttävien käyttäjien kohdalla konversio on jopa 50 % suurempi. Eli panostaminen hakutoimintoihin ja tuomalla ne helposti saataville voidaan konversiota nostaa merkittävästikin.

Hakukoneoptimoinnilla (SEO) pyritään vaikuttamaan siihen, että tuotteet löytyvät helposti orgaanisissa hauissa esim. Googlessa. Sivuston hakua kehittämällä taas voidaan vaikuttaa siihen, miten helposti tuotteet löytyvät palvelun sisällä.

Millainen sitten on hyvä haku? Mitä ominaisuuksia siitä tulee löytyä ja miten sitä hyödynnetään myynnissä ja markkinoinnissa?

ETIM ja muut alakohtaiset standardit

Yhtenäiset luokittelut tehostavat arvoketjua alusta loppuun Tuoreen uutisen mukaan koko rakennusalaa edustavat LVI-Teknisen Kaupan liitto, Rakennustietosäätiö ja Sähköteknisen Kaupan Liitto ovat sopineet yhteistyöstä tuotetietojen tarjoamiseksi yhdestä yhteisestä kanavasta. Uudessa mallissa kaikilla rakennusalan toimijoilla on mahdollisuus saada kattavat, heidän tarpeitaan palvelevat tuotetiedot yhdenmukaisessa muodossa nopeasti, yksinkertaisesti ja kustannustehokkaasti yhdestä kanavasta. Tämä uutinen on hyvä esimerkki yleisestä […]

Kansainvälinen tuoteviestintä 2018 -tapahtuma

Uusia tuotteita, uusia markkina-alueita, markkinointikanavia ja sisältötrendejä. Tuoteviestinnän pelikenttä on jatkuvan muutoksen vallassa ja vaatii markkinoijalta jatkuvaa panostusta uuden oppimiseen ja kehityksen seuraamiseen.

– Mitkä markkinoinnin trendit tulevat vaikuttamaan merkittävimmin tuoteviestintään vuonna 2018?
– Mitä kanavia käytetään? Miten automaatio tehostaa monikielisten tuotesisältöjen hallintaa?
– Mitä sisältöjen tuotannossa täytyy huomioida? Miten sisällöt optimoidaan SEO-löydettävyyden ja konversion kannalta?

Varaa eturivin paikka nyt ja tule kuuntelemaan sisältömarkkinoinnin, tuoteviestinnän, julkaisuautomaation ja kieliosaamisen parhaita asiantuntijoita!

Viisi vinkkiä tuoteviestintään

Tuoteviestintä on murroksessa. Ostokäyttäytymisen muutoksen ja räjähdysmäisesti kasvavan kanavakirjon ansiosta tuoteviestinnällä on aiempaan verrattuna monipuolisempi rooli: tuoteviestintä on aina ajantasaista ja kuhunkin käyttötilanteeseen sopivaa asiakaspalvelua. Tämän toteuttamiseen tämän päivän tuotetiedonhallinta ja julkaisuautomaatio tarjoavat paljon työkaluja mistä tuotepäälliköt ja markkinointiosasto pystyivät aiemmin vain haaveilemaan. Viimeisen muutaman vuoden ajan markkinat ovat muuttuneet selkeästi ostajasuuntautuneimmiksi. Voidaan sanoa, että […]

Asiakkaita osallistava Adeona PIM -tuotekehitystyöpaja

Me Canterilla olemme onnellisessa asemassa. Meillä on paljon pitkiä, hyviä asiakassuhteita ja asiakkaamme ovat osallistuneet aktiivisesti tuotekehitykseemme jo parinkymmenen vuoden ajan. Aivan alusta pitäen olemme halunneet kehittää tuotetta, joka on ennen kaikkea toiminnallisuuksiltaan ja käytettävyydeltään sellainen, että se palvelee suomalaisten tuoteyritysten globaaleja tuotetiedonhallinnan tarpeita optimaalisella tavalla. Tänä aamuna työpajaamme kokoontui kokenut, kuudentoista Adeona PIM -järjestelmän […]

Perkko kasvattaa myyntiään kuvastojen avulla

Perkolla on käytössään Canterin toimittama Adeona PIM tuotetiedon- ja aineistonhallinta.. Kuvastojen tuotantoprosessia on nopeutettu merkittävästi InDesign -julkaisuautomaatiolla. Ennen kuvaston tekemiseen meni kaksi vikkoa. Nyt aika on lyhentynyt muutamaan tuntiin ja kuvastoja voidaan tehdä brändi- ja asiakaskohtaisesti useampia vuodessa. Poistokuvastoilla varasto saadaan tehokkaasti tyhjennettyä uusien mallistojen tieltä.

PIM! Asiakastyytyväisyyttä ja voittoa

Törmäsin juuri Aku Ankan taskukirjan kanteen, jossa Aku tuijotti kanaa silmät ymmyrkäisinä. Kirjan nimi oli “PIM! Hypnoosia, mentalisteja ja höpötietoa”. Niin paljon kun uskonkin meditaation voimaan ja jopa hypnoosiin, niin minulle PIM ei tarkoita sitä. Minulle PIM on kaiken tuon vastakohta: oikeaa tietoa siellä ja silloin kun sitä tarvitaan. PIM on se puoli markkinoinnin automaatiosta, […]

Myyjä graafikkona – kun kaikkia harmittaa

Monesti myyjät käyttävät suuren osan työajastaan erilaisten tarjousliitteiden ja muiden myynnissä käytettävien tuotelähtöisten aineistojen tekemiseen. Esimerkiksi myyjät saattavat itse tehdä tai koostaa hinnastoja, tuotekortteja tai asiakaskohtaisia luetteloita tarjouksen liitteeksi, koska markkinointiosasto ei ehdi tai osaa auttaa. Myyjää harmittaa, koska homma on työlästä ja tylsää copy-pastetusta, johon ei oikeastaan olisi aikaa, osaamista tai oikeita työkaluja. Toisaalta […]

Julkaisuautomaatio Suomessa

Olen toiminut tietokantajulkaisemisen ja julkaisuautomaation parissa reilu 10 vuotta, yleensä osana asiakkaittemme myynnin ja markkinoinnin prosessien kehittämistä. Tässä ajatuksiani julkaisuautomaation tilasta Suomessa tällä hetkellä. Aluksi on hyvä todeta, että vaikka pitkään olemassa ollut transaktiotulostaminen perustuu hyvin pitkälle samoihin konsepteihin ja periaatteisiin (dataa eri lähteistä tulostimelle), en kuitenkaan lue perinteistä transaktiotulostamista tässä yhteydessä julkaisuautomaatioon. Minun maailmankuvassa julkaisuautomaatiossa […]

Mitä kaikkea markkinoinnissa kannattaa automatisoida?

Markkinoinnin automaatio ja inbound-markkinointi ovat markkinoinnin kuumia puheenaiheita. Ihmiset keskittyvät sisällöntuotantoon ja automatiikka hoitaa viestit potentiaalisille asiakkaille juuri siellä ja silloin kun niitä kaivataan. Markkinoinnin automaation järjestelmä korvaa kymmenen erillistä järjestelmää ja vähentää merkittävästi manuaalityötä. Mutta kykeneekö perus markkinoinnin automaatio hoitamaan kaiken julkaisun kaikkiin kanaviin? Oman kokemukseni mukaan kannattaa selvittää vaihtoehtoja myös monikanavaisen julkaisun automatisointiin […]

Adeona PIM 2017

Kehitämme tällä hetkellä uuden sukupolven Adeona PIM-järjestelmää. Perusidea on sama kuin ennenkin, mutta moni asia myös muuttuu. Vuosien saatossa olemme oppineet paljon PIM:stä yleisesti sekä asiakkailtamme. Tätä oppia hyödynnämme nyt uuden tuoteversion kehityksessä. Adeona PIM 2017 – tärkeimmät huomiot: 1. Arkkitehtuuri Arkkitehtuuri on päivitetty vastaamaan kasvavia tarpeita sekä sopeutumaan parhaalla mahdollisella tavalla erilaisiin ympäristöihin. Se […]

Bändihommia, asiakastukea ja uuden oppimista – ensimmäiset kuukaudet Canterilla

Joulukuun alussa saimme uuden tekijän tiimiimme, kun Outi liittyi vahvuuteemme Support ja Delivery Specialistina. Asiakkaiden haasteita ripeästi ratkova nainen kiinnostui Canterista työpaikkana, kun Tuomas vinkkasi asiasta hänelle. Neljän kuukauden Canter-kokemuksen myötä on mukaan tarttunut jo liuta erilaisia kokemuksia. Ennen Canterille tuloa kajaanilaislähtöinen insinööri on työskennellyt mm. Ericssonilla, F-Securella ja Synchronoss Technologies Finlandilla erilaisissa toimenkuvissa. Canterilla […]

Viisi hyvää syytä hankkia PIM

1. Näyttääkö teidänkin tuotetiedonhallinnan prosessi jotakuinkin tältä? Jos vastaus on kyllä, ota yhteyttä, niin autamme. 2. Haluatko tarjota parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen? PIM -järjestelmä on tässä tapauksessa olennainen osa ratkaisua. Keskitetyn tuotetiedonhallinnan kautta tarjoat yhdestä lähteestä laadukasta, paikkansa pitävää ja ajantasaista tuotetietoa kaikkiin kanaviin kaikille sidosryhmille – sekä asiakkaille että omalle väelle. 3.Haluatko tehoja tuotemarkkinointiin? PIMin […]

Rajapinnoista ja niiden avoimuudesta

Modernin sovelluksen elinehto on toimiva julkinen API. Ennen kuin katsotaan tarkemmin, mitä API meidän näkökulmasta tarkoittaa ja miten niistä saadaan parhaat hyödyt irti, käydään läpi vähän perusteita. API (Application Programming Interface) tarkoittaa sovellusrajapintaa, jota kautta sovelluksen tiedot ja toiminnallisuus on saavutettavissa sekä mahdollistaa ohjelmointityön sovellukseen tai sen osaan, esimerkiksi standardikirjastoon liittyen. Nämä rajapinnat voivat olla […]

PIMin pitää olla helppoa

Me Canterilla työskentelemme joka päivä sen eteen, että tuotetiedonhallinta (PIM, Product Information Management) olisi mahdollisimman helppoa. Kuten monessa muussakin asiassa, myös tuotetiedonhallinnassa menestyvät ne, jotka pystyvät tekemään monimutkaisesta helppoa.   Vaikka eihän tuotetiedonhallinta ole monimutkaista. Ainakaan sen ei meidän mielestä  tarvitse olla. Muutamia perusperiaatteita noudattamalla pärjää jo pitkälle. Perusidea on jokaisessa yrityksessä sama, vaikka toimiala- […]

Vuoden 2016 kahdeksan kärki

Yksi vuosi takana ja jälleen uusi käynnissä. Pari viikkoa tätä vuotta viettäneenä voikin todeta, että myös seuraavat noin 350 päivää tulevat menemään varsin nopeasti, mikäli edellisten vuosien vauhtiin on uskominen. Jotta muistaisimme tässä uuden vuoden ”tänä vuonna tehdään kaikki paremmin” -hypessämme sen, että olemme tehneet ja kokeneet hienoja asioita myös ennen tätä vuotta, koostimme vuoden […]

Muista nämä vinkit kuvien hallintaan

Toimiva kuvaprosessi on olennainen osa menestyksekästä tuotetiedonhallintaa. Hyvä kuvaprosessi ja optimaalinen master-formaatti mahdollistavat tehokkaan ylläpidon ja kuvien hyödyntämisen parhaalla mahdollisella tavalla. Osana tuotetiedonhallintaa määrittelemme asiakkaidemme kanssa aina myös kuvaprosesseja sekä optimaalista master-formaattia. Valitettavasti monen yrityksen kuvaprosesseissa hyödynnetään edelleen vanhentunutta tietoa tai prosesseja, jotka on tarkoitettu aivan muuhun tarkoitukseen. Kun kuvia halutaan käyttää laadukkaasti monikanavaisesti, tulee […]

Pakkausmerkintöjen vaatimukset tiukkenevat – Canterilta ratkaisu leipomo- ja konditoria-alalle

Suomen Leipuriliitto ja Canter ovat allekirjoittaneet sopimuksen, jonka myötä Canter yhdessä kumppaninsa Taito Unitedin kanssa toimittaa reseptipalvelun (RESPA) leipomo- ja konditoriayritysten käyttöön. Pilvipalveluna tarjottava ratkaisu tuottaa automaattisesti pakkausmerkintöihin tarvittavat tiedot, kuten ainesosaluettelot, allergeenit ja ravintoarvot. Hankkeen taustalla on 13.12.2016 tiukkenevat vaatimukset pakkausmerkinnöille (EU:n elintarviketietoasetus). RESPA-hankkeesta hyötyvät leipomoiden lisäksi myös raaka-ainetoimittajat, sillä palvelun kautta toimittajat saavat […]

Joustavuutta, monipuolisuutta ja oppimiskokemuksia

Oma Front End Developerimme, Lotta, on työskennellyt Canterilla kolmen vuoden ajan. Mediatekniikan insinööri tuli taloon perinteisen rekrytointiprosessin kautta työskenneltyään aiemmin webdevaajana sekä freelancerina. Tyypillinen työpäiväni muodostuu asiakasprojekteista. Työtehtävät ovat monipuolisia: viikkoon saattaa mahtua esim asiakkaan tuotetietointran käyttöliittymän suunnittelua ja toteutusta, InDesign -taittoautomaatiota, kuvankäsittelyä ja asiakaskoulutusta. Lisäksi teen jonkin verran myös tuotekehitystä fronttipuolella. Canterilla tehtävä tuotekehitys […]

Kolme vuotta Canterilla

Tulin Canterille töihin tietotekniikan insinööriopintojeni ensimmäisenä vuonna, keväällä 2013. Tuolloin ajattelin, että työn kautta oppisin eniten opiskelemistani asioista. Tiesin ennakkoon jonkin verran palvelimista ja tietokannoista, ja olin aiemmin työskennellyt service desk – tehtävissä. Ajatukseni osuivat kohdalleen, ja koko tämä kolme ja puoli vuotta on ollut todellinen oppimismatka. Työskennellessäni Service Desk -tehtävissä ovat tietokannat ja SQL […]

Google

Hakukoneet – ja niistä suurimpana ja kauneimpana Google – ovat nykyään portinvartijoita kaikkeen netissä olevaan sisältöön. Oikeastaan sivustoasi ei ole olemassa ellei hakukoneet sinne löydä. Lisäksi kisa paikasta hakutuloksen ensimmäiselle sivulle on verinen – vain äärimmäisen harvat kun jaksavat selata kaikki sivut läpi ja kakkossivun sijoituksesta ei juuri palkita. Googlea kannattaa siis ajatella tovi jos […]

Vision of a CIO: Kill ’em all!

Kävin hiljattain mielenkiintoisen keskustelun erään keskisuuren kotimaisen yrityksen tietohallintojohtajan kanssa. Hän oli tullut taloon noin vuosi takaperin ja vaikutti siltä, että strategiatyö kokonaisarkkitehtuurin parissa oli saatu päätökseen ja että tiekartta järjestelmäarkkitehtuurin osalta alkoi olla aika selkeä. Kohtalaisen kokoista modernisointia, remppaa ja järjestelmäuudistusta tiedossa seuraavan kolmen vuoden sisään. Tai neljän vuoden, koska ainahan nää suunnitelmat vähän […]

Monipuolinen työnkuva motivoi ja opettaa

Asiakkuuspäällikkömme Katri on viihtynyt Canterilla reilun viiden vuoden ajan. Viestintätekniikan diplomi-insinööri on ennen Canterille tuloaan työskennellyt projektipäällikkönä ja koodannutkin hiukan. Canterille hänet toivat mahdollisuudet kehittyä ja päästä työskentelemään uusien haasteiden parissa. Meillä on tosi matala organisaatio. Useisiin asioihin on mahdollista vaikuttaa, jos vain haluaa. Pienessä organisaatiossa on myös se etu, että pääsen tekemään paljon erilaisia asioita. Monipuolinen työnkuva on asia, josta nautin […]

Fredman PIM

Fredman kohti täydellistä keittiötä yhä täydellisemmän tuotetiedon avulla

Fredman on valinnut Canterin tuotetiedonhallinnan kumppanikseen. Canter toimittaa Fredmanille tuotetiedonhallinnan järjestelmän, Adeona PIM:n, sekä auttaa Fredmania optimoimaan tuotetiedonhallinnan prosesseja. PIMin lisäksi Fredman ottaa käyttöönsä Adeona Sales Toolin sekä Adeona Media Bankin, jotka tuovat merkittävästi lisäarvoa asiakaskommunikointiin. Adeona PIMin ansiosta kaikki tuotetieto saadaan keskitettyä samaan järjestelmään. Siten tuotetiedot on helppo julkaista nopeasti oikeassa muodossa eri kanaviin, […]

Virtuaalishoppailu on (melkein) täällä!

Ebay on julkaissut yhteistyössä Myers-kauppaketjun kanssa maailman ensimmäisen 3D-virtuaaliverkkokaupan. Melko yksinkertainen konsepti koostuu pahvista tehdystä “Shopticals” -pidikkeestä, johon pujotetaan älypuhelin. Älypuhelimeen ladataan sovellus, jota sitten käytetään pahvilaatikkopidikkeen kautta. Virtuaalikaupassa ei tarvitse klikkailla hiirellä, vaan kaikki valinnat ja navigointi tehdään katsetta kohdistamalla. Jos tiettyä kohdetta, esimerkiksi tuotetta, katsoo pidempään, aletaan näyttää tarkempia tietoja. Kaupassa on 3D-kuvia […]

Helvar kirkastaa tuotetiedonhallinnan prosesseja Adeona PIMin avulla

Energiatehokkaisiin valaistusratkaisuihin erikoistunut, kansainvälisillä markkinoilla toimiva Helvar keskittää tuotetiedonhallintansa Adeona PIM –ratkaisun avulla. Helvar julkaisee tuotetietoja mm. nettisivustolle, painettuihin tuoteluetteloihin sekä eri jälleenmyyjille ja markkina-alueille suunnattuihin esitteisiin, hinnastoihin ja excel-listauksiin. Tuotetieto on ollut aiemmin ripoteltuna eri järjestelmiin: nettisivustolle, printtiluetteloihin ja verkkolevylle. Haasteena on ollut etenkin kieliversioiden hallinta – tuotetietoja ylläpidetään kahdeksalla kielellä. Vaikka suuri osa […]

Millä tiedoilla ostan?

Yrityksemme muuttaa kesällä uusiin tiloihin. Muutostyöt ovat juuri alkaneet ja ennen kesälomien alkua olemme toivottavasti uudessa, hienossa tarpeidemme mukaan suunnitellussa toimistossa. Uusista tiloistamme varmasti lisää myöhemmin myös blogissamme. Olen osallistunut uuden toimistomme suunnitteluun aina tilasuunnitelmasta kaapelointeihin. Tämän prosessin aikana on tullut tutustuttua kymmeniin itselleni uusiin tuotteisiin ja palveluihin. Esimerkiksi erilaiset lasiseinät, akustointiratkaisut, ryhmätyötä edistävät tuotteet, piirtoseinät, […]

Tuotetiedonhallinta Excelissä

Käyn säännöllisesti konsultoimassa asiakkaita tuotetiedonhallinnan ja julkaisuautomaation osalta. Kyseessä saattaa olla asiakas, joka vasta suunnittelee PIM-järjestelmän hankintaa, tai jo prosessinsa hionut toimija. Monesti konsultointikeikoilla tai koulutuksissa minulta kysytään,  Miten tuotetiedonhallinta on yleensä ratkaistu? Siihen näytän  kuvan:   Vitsissä on kuitenkin myös totuus. Valitettavan usein tuotetiedonhallinta on ratkaistu useilla rinnakkaisilla ja päällekkäisillä Excel-tiedostoilla. Välttämättä prosessia ei ole […]

Hajautettu vai keskitetty tuotetiedonhallinta 

Monesti, kun asiakkaalla on alkamassa tuotetiedonhallinnan käyttöönotto, keskustelemme tuotetiedonhallinnan mallista ja prosessista. Yhtä oikeaa vastausta tähän kysymykseen ei ole. Vaihtoehtoja prosessille on luonnollisesti valtavasti, mutta tässä blogitekstissä jaetaan vaihtoehdot keskitettyyn ja hajautettuun hallintaan. Keskitetyssä mallissa tuotetieto syötetään järjestelmään muutaman, tähän tehtävään erikoistuneen työntekijän toimesta. He saavat tuotetietoa muualta organisaatiosta esim. tuotepäälliköiltä, ostajilta tai markkinoinnilta ja […]

Ohjelmistotalot työkulttuurin muutoksessa

Tulevaisuutemme osaajat

Meillä Canterilla uskotaan yhdessä tekemiseen, avoimeen keskusteluun ja jokaisen tiimiläisemme tulevaisuuden polun tukemiseen. Pyrimme auttamaan nykyisiä taitavia osaajiamme kehittymään ja löytämään sen oman polun tulevaisuuden osalta, koska kaikilla menee hyvin, kun jokainen voi suunnata kohti sitä omaa polkuaan, rakentaa samalla yrityksen kasvua ja palvella hyviä asiakkaitamme. Kilpailu osaajista kiristyy koko ajan ja olemme jo vuosia […]

Orient Occident valitsi Canterin tuotetiedonhallinnan kumppanikseen

Orient Occident ja Canter ovat aloittaneet yhteistyön.   ”Hinnastojen tekeminen on ollut meille haasteellinen projekti. Adeona Sales Toolilla kuvalliset hinnastot saadaan tuotettua automaattisesti, yhtenäisellä ilmeellä. Näin saamme aikaa vapautettua asiakas-ja myyntityöhön.” Toimitusjohtaja Mikko Puputti Muita keskitetyn Adeona-PIM-ratkaisun hyötyjä ovat ensi vaiheessa mm. näyttävien kuvallisten tarjousten nopea tuottaminen. Lisäksi kuvat ja muut rikastavat tuotetiedot saadaan näkyville […]

Tuotetieto on meidän tärkeintä pääomaa

Olin muutama viikko sitten uuden asiakkaan luona, joka totesi että tuotetieto on tulevaisuudessa heidän tärkeintä pääomaa. Laadukkaan tuotetiedon avulla tuotteet myydään ja he voivat saavuttaa isot tavoitteet, kuten liikevaihdon tuplaaminen parin seuraavan vuoden aikana. Mm. verkkokaupan ylläpitäminen ilman kunnollista prosessia ja työkaluja on heille mahdotonta, puhumattakaan toiminnan laajemmasta kehittämisestä.