iPad-runoudesta sähköä markkinointiin

Markkinoinnin ammattilaiset murehtivat toisinaan problematiikkaa, jota sähköiset palvelut tuovat mukanaan. Monet ovat tuottaneet jopa vuosikymmeniä printtimateriaalia, ja siksi paperille on helppo tuottaa lauseita. Tuoteluettelon kronologisuus tai A4-lehtisen tilarajoitukset toimivat tuttuina raameina kirjoittamiselle. Sähköisten esitystapojen (esim. verkkokaupan, www-sivujen ja wow-appisten) mahdollisuudet sen sijaan hämmentävät. Tartutaan härkää sarvista. Tulevaisuudessa ei kannata toistella sekä printissä että verkkokaupassa: “Tämä […]

Myyvä, myyvempi, video 

Katsoisitko tämän blogitekstin mielummin videona? Kuva https://healthyguide.net/ Tunnustan – olen oikeastaan aika laiska. Kun shoppailen nettikaupoissa, viivyn yksittäisellä sivulla noin viisitoista sekuntia, jos en heti kiinnostu tai löydä etsimääni. Pahin turn-off on liian vaikeasti esitetty sisältö. Kauniit kuvat houkuttelevat jäämään sivulle, mutta jos galleria ei toimi nuolinäppäimillä, saattaa selailu jäädä muutamaan kuvaan, sillä hiirellä klikkailu […]

Voisitko hyödyntää olemassa olevia tietoja enemmän, jotta asiakaskokemus olisi aina laadukas? 

Otsikko on suora lainaus Kaupan Liiton verkkokauppakoulutuksessa pidetystä CGI:n Mikko Kuusiston esityksestä. Olimme mukana kouluttamassa verkkokaupan parissa työskenteleviä asiantuntijoita. Tilaisuuden keskustelu eteni varsin nopeasti asiakaskokemukseen ja sen kehittämiseen. Aihe on pinnalla juuri nyt, eikä turhaan. Niin hyvät kuin huonotkin palvelukokemukset leviävät entistä nopeammin ja tavoittavat eri kanavissa yhä suuremman yleisön. Kokemuksia myös jaetaan entistä rohkeammin. […]

Vaatimukset tuotetiedolle kasvavat

Digitalisaatio luo organisaatioissa suuria paineita tuotetiedon osalta. Tuotetietoa halutaan ja vaaditaan yhä laajemmin ja vakioidussa muodossa. Tämän syksyn aikana olen joka viikko käynyt keskusteluja asiakkaiden kanssa, jotka kohtaavat tämän haasteen. Kaupan keskusliikkeet ovat pystyttäneet omia verkkokauppojaan ja niitä ruokkivia PIM-järjestelmiä. Tavoitteena on prosessi, jossa toimittajilta saadaan tuotetieto helposti yhdenmukaisessa rakenteellisessa muodossa. Näin tuotteet saadaan nopeasti […]

Asiakkaiden tarpeiden konkreettisuudesta

Usein tuotetiedonhallintaan tai julkaisuautomaatioon liittyvät tarpeet asiakkaalla ovat hyvin konkreettisia ja hyödyt on osoitettavissa suoraan. Olin käymässä asiakkaalla, joka tuottaa tuotteistaan käyttöohjeita usealla kielellä. Tällä hetkellä käyttöohjeet tuotetaan täysin manuaalisesti, tekstit ja kuvat ladotaan InDesign-dokumenttiin, josta tuotetaan PDF-tiedosto. Valmis käyttöohje tallennetaan PDF-muodossa järjestelmään, josta se jaetaan muun muassa verkkosivuille. Yritysilmeen muutoksen myötä jokaisen käyttöohjeen takakansi […]

K-raudan ja Rautian verkkokaupat hyödyntävät Adeonan rikasta tuotetietoa

Rautakesko on kuluvan vuoden aikana laajentanut verkkokauppatoimintaansa Suomessa. Huhtikuussa julkaistiiin K-raudan verkkokauppa, toukokuussa Rautian ja kesäkuussa avattiin K-maatalouden uudistuneet verkkosivut. Ruotsissa K-raudan verkkokauppa julkaistiin kesällä 2014. Perusta ja prosessit kattaville tuotetiedoille on rakennettu Adeonaan huolellisesti, mikä on helpottanut verkkopalveluiden uusimista. Tietojen oikeellisuus, nopea saatavuus ja jakelu mahdollistavat korkealaatuisen tuotetiedon ja jakelun kaikissa Rautakeskon verkkopalveluissa. Adeona […]

Amo tehosti myyntiään Adeona Sales Toolilla

 Autoimme Amoa remontoimaan myyntitiimin työkalut uudelle tasolle Brändinomistajien, maahantuojien ja tukkureiden rooli on muuttunut päivä päivältä enemmän logistiikkakumppanista informaatiologistiikkakumppaksi. Asiakkaat vaativat jatkuvasti laadukkaampia tuotetietoja, joiden on oltava kerralla oikein. Verkkokauppa ja monikanavaisuus on lisännyt tätä haastetta. Amon tapauksessa monet jälleenmyyjät kehittävät omia informaatioprosessejaan ja haluavat tavarantoimittajan tuotetiedot itse määrittelemässään muodossa. Yritys- ja tuotebrändien hallinta ja […]

Sormat automatisoi tuoteluettelot 11 kielellä Canterin avulla

Sormatin tuoteluetteloita sormeillaan työmailla ja rakennustoimistoissa 11 kielellä ympäri Eurooppaa. Viimeistelty ulkoasu ja nopea taittoprosessi auttavat yritystä sekä markkinoimaan tuotteitaan että jakamaan tärkeää faktaa tuotteista tehokkaasti. Tuotetiedot haetaan reaaliaikaisilla hauilla Sormatin järjestelmästä Canterin toimittamaan InDesign-automaattitaittoon. Parisataasivuinen luettelo syntyy nyt kuukausien sijaan muutamassa tunnissa, ja sisältöpäivitykset saa samalla kertaa tehtyä sekä verkkosivuille että tuoteluetteloon.Automaattitaittoratkaisu on integroitu […]

Aspo PIM

Aspo tehostaa tuotetiedon hallintaa Adeona PIM -järjestelmällä

Aspo-konserni on ottanut käyttöön Adeona PIM -järjestelmän tuotetiedon keskitettyyn hallintaan. Adeonassa ylläpidetään konsernin eri yritysbrändien tuotetietoa usealla kielellä. Adeona PIM on integroitu Aspon Infor M3 -toiminnanohjausjärjestelmään sekä Infor M3 e-Sales -verkkokauppaan. Adeonasta tuotetaan Aspon eri yritysbrändien verkkokauppoihin rikastettua tuotetietoa: tuotekuvauksia, tuotekuvia sekä liitteitä. Adeonan aineistonhallinnan avulla Aspo saa jaeltua kaiken digitaalisen aineiston tehokkaasti sekä sisäiseen […]

Martela ratkaisee tuotetiedonhallinnan haasteet Adeona PIM:n avulla

Martela Oyj on ottanut käyttöön Adeona PIM -järjestelmän ratkaistakseen globaalin toimintaympäristön asettamat haasteet tuotetiedon hallinnalle. Adeona PIM mahdollistaa kaikissa Martelan julkaisukanavissa ja kieliversioissa käytettävän tuotetiedon keskittämisen yhteen järjestelmään. Järjestelmän käyttöönoton myötä päällekkäinen ylläpitotyö vähenee ja tuotetiedon laatua, saatavuutta ja yhtenäisyyttä saadaan parannettua merkittävästi kaikissa toimintamaissa.   Uudet julkaisukanavat käyttöön vaiheittain Ensimmäinen käyttöönotettu julkaisukanava Adeona PIM:ssä […]

Canter ja Werk II yhteistyöhön

Canter vahvistaa Adeona PIM -tuotteen julkaisuautomaatiotarjontaa tuomalla yhden maailman johtavista tietokantajulkaisutuotteista osaksi Adeona PIM -ratkaisua. Saksalaisen Werk II:n priint:suite tuoteperhe on yksi maailman johtavista automatisoidun printtijulkaisun ohjelmistoista. Adobe InDesign -pohjaisena se sopii hyvin laajentamaan printtimateriaalin tuotannon mahdollisuuksia Adeona PIM -järjestelmästä. Yhteistyön myötä Canter pystyy tarjoamaan entistä monipuolisempia ja kehittyneempiä printtiautomaatioratkaisuja kasvaneisiin asiakastarpeisiin. Priint:suite mahdollistaa niin […]