Tuotetiedonhallinta tutkimus

Tuotetiedonhallinta tutkimus

Canter toteuttaa ensimmäisenä Suomessa tutkimuksen tuotetiedonhallinnan tilasta. Tervetuloa osallistumaan!
Kansainvälistyvä verkkokauppa

Webinaari verkkokauppojen ketterästä kansainvälistymisestä

Webinaari - kansainvälistyvä verkkokauppa Tervetuloa keskiviikkona 7.10. klo 09.30 - 11.30 maksuttomaan webinaariimme inspiroitumaan ja saamaan vinkkejä verkkokaupan kansainvälistymiseen. Webinaarin järjestävät yhteistyössä Canter, Transfluent ja Tulos.

Tuotetiedonhallinta PIM webinaari

Tervetuloa tiistaina 22.9. klo 9.00 – 9.45 webinaariimme inspiroitumaan ja saamaan vinkkejä kuinka yrityksenne voi kasvattaa myyntiä paremmalla tuotetiedolla.
monikielinen tuotemarkkinointi

Vinkkejä tuotemyynnin lokalisointiin

Kilpailukansainvälisillä markkinoilla kiristyy ja monien suomalaisten yritystenkin on uskaltauduttava kisaan mukaan menestyäkseen. Tässä blogissa avaan muutamia konkreettisia keinoja tuotemyynnin lokalisointiin.
Monikielinen tuotemarkkinointi

Hallitse kielikaaos ja menesty – hoida monikielinen tuotemarkkinointi fiksummin!

Monikielinen tuotemarkkinointi - mikä lokalisoinnissa ja käännöksissä on tärkeää ja kuinka niitä kannattaa hallita.
nps

Suositteluindeksi NPS 79

Vuosittainen NPS-tutkimuksemme on toteutettu ja jälleen kerran, kiitos ihanat asiakkaamme, saimme teiltä erittäin korkean suositteluhalukkuuden!
tuotemarkkinointi

Tuotemarkkinoinnin 4 vinkkiä

Tässä blogissa on tutkimuksiin ja kokemuksiin pohjautuvia vinkkejä siihen, miten tuotemarkkinointi on mahdollista hallita menestyksekkäästi kovenevassa kilpailutilanteessa.
Verkkokauppa

Verkkokauppa

Verkkokauppaa on kehuttu varsinkin siitä että, siellä on helppo antaa tuotteesta mahdollisimman paljon infoa, kuvia, ohjeita ja käyttövinkkejä kuin kivijalassa. Mikä sitten avuksi kun halutaan lisää myyntiä?

Tuotesisältöjen käännökset verkkopalveluissa – mitä kannattaa huomioida?

Verkkosivun tai verkkokaupan tuotesisällön kääntämisessä on useita vaiheita, joita ei ehkä tule ajatelleeksi ennen projektin aloittamista. Tässä blogissa on muutamia vinkkejä siitä, miten pääset alkuun ja mitä kannattaa ottaa huomioon.

Luovuuden ja automaation yhteispeli markkinoinnissa

Ilmoittaudu julkaisuautomaatio-webinaariin, jonka järjestämme saksalaisen kumppanimme priintin kanssa torstaina 7.5.2020

Kasvata myyntiä paremmalla tuotetiedolla

Tervetuloa tiistaina 28.4. klo 9.00 – 9.45 webinaariimme inspiroitumaan ja saamaan vinkkejä kuinka yrityksenne voi kasvattaa myyntiä paremmalla tuotetiedolla.

PIM haltuun kolmessa tunnissa

Haluatko tietää kuinka liiketoimintanne saa täyden hyödyn irti tuotetiedonhallinnasta? Tule oppimaan kaikki oleellinen tuotetiedonhallinnasta PIM Crash Course -koulutukseen Espoossa 2.4.2020.
Tuotteiden valokuvausCanter Oy

Tuotteiden tekninen valokuvaus

Tämänkertainen Mikael Bosundin blogi keskittyy menetelmiin, joilla tuotteet voi valokuvata itse tehokkaalla ja laadukkaalla lopputuloksella ilman erityisasiantuntemusta.
Tuotetiedonhallinnan kaupallisia hyötyjä

Tuotetiedonhallinnan kaupallisia hyötyjä

Tuotetiedonhallinta edustaa yhtä tärkeimmistä tavoista kehittää tehokasta ja personoitua tuote-, työntekijä- ja asiakaskokemusta. Mika Helle perehtyy näihin aiheisiin sekä muihin tuotetiedon kaupallisiin etuihin blogissaan.
Skaalautuva, monipuolinen tuotetiedonhallinta

Monipuolinen ja skaalautuva tuotetiedonhallinta

Reilu vuosi sitten julkaisimme uuden sukupolven version Adeona PIM -tuotetiedonhallinnan järjestelmästä. Ensimmäinen vuosi uuden tuotesukupolven kanssa on ollut rohkaiseva ja lisännyt entisestään uskoa siihen, että olemme oikealla tiellä. Kuvaan tässä hieman mitä taustalla on tehty ja mitä ensimmäisen vuoden aikana on tapahtunut.

Tuotedatan rakenne kannattaa laittaa kuntoon ennen verkkosivu-uudistusta – kolme painavaa syytä

Tämänkertaisessa blogissamme kirjoittaa kumppanimme Karhu Helsinki Oy:n perustaja ja asiakkuusjohtaja Timo Salminen. Timo kirjoittaa Karhun kokemuksista verkkosivustoprojekteista, joissa on yhtenä tärkeänä elementtinä tuotedata. Tärkeä oppi näistä projekteista on: tuotedatan rakenteen määrittely kannattaa tehdä ennen kuin dataa tuodaan verkkosivuille. Blogissaan Timo avaa tälle syitä.

Etran ja Canterin yhteistyön hedelmänä on yhä parempi asiakaspalvelu

Etra on tehnyt vuosia tiivistä yhteistyötä Canterin kanssa. Tuotetiedon hallinnan prosesseja on kehitetty yhdessä Canterin Adeona PIM-ohjelmistoa hyödyntäen. Tuloksena on syntynyt toimiva ja tehokas tuotetiedon rikastamisprosessi, joka mahdollistaa asiakkaiden entistä paremman palvelemisen.
Adeona PIM kokemuksia dog

Adeona PIM kokemuksia ensimmäisen vuoden jälkeen

Toimistollamme juhlittiin uuden sukupolven Adeona PIM tuotetiedonhallinnan 1-vuotissyntymäpäivää. Uutisessa kooste Suomalaisen Kirjakaupan ja Leipurin Oyj:n esityksistä sekä esityksestä, jossa kerrotaan miten saadaan lisää älyä tuotemyyntiin.
monikanavainen tuoteviestintä

Kolme askelta laadukkaaseen, monikanavaiseen tuoteviestintään

Yhtenäinen tuotetieto on ratkaisevan tärkeää sujuvan ja yhdenmukaisen vuorovaikutuksen tarjoamiseksi kaikissa myynnin ja markkinoinnin kanavissa. Huonosti hallittu tuotetieto heikentää merkittävästi tuotteita myyvien yritysten kilpailukykyä niin B2B kuin B2C-puolella. Lue blogista miten tähän haasteeseen löytyy ratkaisu.
Digia asiakaspäivä

PIM ei ole IT-projekti, vaan strateginen valinta

Digia kokosi eilen yhteen Digia Enterprise käyttäjät jo perinteeksi muodostuneeseen käyttäjäpäivään hotelli Scandic Parkiin. Canter oli tilaisuudessa mukana kumppanina sloganilla: “PIM ei ole IT-projekti, se on strateginen valinta”. Tuotetiedonhallinta, eli PIM ja julkaisuautomaatio nousivat päivän aikana toistuvasti esiin.
7 Cs of PIM

Tervetuloa oppimaan tuotetiedonhallintaa

Tervetuloa koulutusaamupäivään, jossa perehdytetään osallistujat tuotetiedonhallinnan perusteisiin. Koulutuksessa käydään läpi keskeisimmät tuotetiedonhallinnan käyttötapaukset sekä esimerkkejä käytännön toteutuksista eri yrityksissä. Opit miten ja missä tilanteissa tuotetiedonhallintaa voidaan liiketoiminnassa hyödyntää.
Canter-tiimi

Avoimia työpaikkoja Canterilla

Uuden sukupolven Adeona PIM on saavuttanut asiakaskunnassamme suuren suosion ja nyt haemmekin asiantuntijatiimiimme uusia, energisiä osaajia. Meillä on tällä hetkellä avoimena kolme positiota.
Tuotetiedonhallinnan suunnittelu

Tuotetiedonhallinnan suunnittelu yhteistyössä asiakkaittemme kanssa

Adeona Community on tuotetiedonhallinnan käyttäjien yhteisö, joka osallistuu aktiivisesti Adeona PIM -ohjelmistomme kehitykseen. 4.6. he kokoontuivat Adeona Community -työpajaan.

Tuotetieto ja sen hallinta seitsemän C:n periaatteella

Tässä artikkelissa avataan seitsemän C:tä, joilla tuotetieto ja sen hallinta saadaan kuntoon.
Canter NPS 77

NPS 77 – kiitos!

Toteutimme juuri vuoden 2019 NPS (suositteluindeksi) -kyselyn asiakkaillemme. Saimme huiman hyvän tuloksen 77. Mahtavaa kuulla, hyvät asiakkaat, että olemme suosittelunne arvoisia.

Vision & Ambition

Yksi arvoistamme on Vision & Ambition. Meille se tarkoittaa rohkeutta asettaa tavoitteita ja päämääriä, joiden saavuttamiseen liittyy määrätietoinen työskentely ja jatkuva itsensä kehittäminen. Monesti se tarkoittaa isosti ajattelemista ja pienin askelin kulkemista. Emme pelkää haastaa itseämme ja toisiamme, vaan kohtaamme uuden uteliaina ja pyrimme aina oppimaan ja kasvamaan yhdessä.

Tule oppimaan tuotetiedonhallintaa

Järjestämme kesäkuun alussa tuotetiedonhallinnan peruskoulutuksen. Tervetuloa mukaan oppimaan tuotetiedonhallinnan perusteet!Koulutus sopii niin tuotetiedonhallinnan noviiseille, kuin jo aiheen kanssa pidempään työskenneille. Koulutus on myös oiva apu yrityksille, jotka parhaillaan harkitsevat tuotetiedonhallinnan käyttöönottoa.

Tuotetiedonhallinta vaatii asiakaslähtöisyyttä

Ehjä tuotekokemus on merkittävässä roolissa onnistuneessa tuotemyynnissä. On helppo ajatella, että tuotekokemus tarkoittaa ainoastaan käyttökokemusta. Kaupallisen puolen tuotetiedonhallintaan ja julkaisuautomaatioon erikoistuneen Canterin Head of Customer Experience Minna Andersson muistuttaa, ettei se pidä paikkaansa.

Aito reiluus ja välittäminen johtavat menestykseen

Olemme käyttäneet viime vuonna ja tämän vuoden alussa paljon aikaa ja ajatusta arvojemme uusimiseen. Olemme tehneet koko yrityksen voimin töitä erilaisissa työpajoissa, jotta arvoista saataisiin meidän näköiset ja kaikille yhteiset. Yksi arvoistamme on Fair & Care. Meille se tarkoittaa sitä, että olemme aitoja ja luotettavia ja kohtaamme toiset ilman ennakkoluuloja. Koemme, että aito reiluus ja välittäminen johtavat menestykseen paitsi meille myös asiakkaillemme ja kumppaneillemme.

Kaikki myynti pohjautuu laadukkaaseen tuotetietoon

Tehokas tuotetiedonhallinta on onnistuneen tuotemyynnin kivijalka. Maamme PIM-pioneereihin lukeutuvan Canterin toimitusjohtaja Patrik Palatz valottaa, mitä termi pitää sisällään ja millainen järjestelmä tukee parhaiten tuotteen tuomista markkinoille.

Yhdessä oppimassa oppimista

Tänään järjestettiin toimistollamme osaamismuotoilu -työpaja, jota meille vetivät ansiokkaasti Workday Designersin Aku ja Paula. Iltapäivä hujahti vauhdilla, kun lähdimme selvittämään muotoiluprosessin keinoin sekä henkilökohtaisia että Canterin strategian mukaisia oppimistarpeita ja konkreettisia keinoja niiden toteuttamiseen.

Tekoälymyyjä verkkokauppaan

Kun järjestelmä toimii itsenäisesti ilman ihmiskäyttäjän apua ja soveltaa keräämäänsä tietoa oman toimintansa ohjaamiseen, puhutaan tekoälystä. Tekoälylle on myös muita määritelmiä, mutta edellinen lause toimii sopivan maalaisjärkisenä ilmaisuna. Tekoälyn käyttötapoja on lukuisia. Itseajavat robottiautot tai automaattisesti generoituvat propagandavideot eivät suoraan liity tuotetiedonhallintaan, mutta sen sijaan esim. verkkokaupan liikenteen analysointi ja tuotesuositukset hyödyttäisivät lähestulkoon kaikkia asiakkaitamme.
RTV PIM

Uusia Adeona PIM asiakkaita

Vuosi 2018 oli meille Canterilla hyvä vuosi. Saimme uuden sukupolven Adeona PIM tuotetiedonhallinnan valmiiksi ja aloitimme yhteistyön uusien, hienojen asiakkaiden kanssa. Tänä vuonna olemme luomassa parempia tuotekokemuksia aiempien asiakkaidemme lisäksi myös näiden yritysten kanssa.

Uuden sukupolven Adeona PIM julkaisubileet

Tiistaina 30.10.2018 kokoonnuimme toimistollemme juhlistamaan…

Kuinka luoda asiakkaille yhtenäisiä tuotekokemuksia

Törmäsin McKinseyn artikkeliin yhteneväisyyden merkityksestä asiakaskokemuksen luonnissa. Se kolahti. Olen itse tutkinut asiakaskokemusta tuotekokemuksen näkökulmasta ja pannut merkille, että aivan liian usein yritykset keskittyvät asiakaskokemukseen yksittäisten kohtaamispisteiden näkökulmasta unohtaen kokonaisuuden. Tässä blogissa vinkkejä yhteneväisen tuotekokemuksen luontiin.

Saara tuo asiakaspalveluumme monipuolista osaamista

Tuore palvelupäällikkömme Saara aloitti osana Canterin Customer Success -tiimiä syyskuun alussa, ja hänen vastuullaan on asiakastukemme koordinointi ja kehittäminen. Canterille Saara tuo mukanaan asiakaslähtöistä palveluasennetta sekä monipuolista tuotetiedonhallinnan ymmärrystä erityisesti käyttäjän näkökulmasta.

Markkinointi kohtaa teknologian

”Markkinointi kohtaa teknologian” oli yhdeksännen priint:day’n motto. Tapahtuma kokosi yhteen suuren joukon julkaisuautomaation ammattilaisia aurinkoiseen Montabaurin linnaan Etelä-Saksaan. Tässä kooste tapahtuman annista.

Miksi tuotetiedonhallinta tekee liiketoiminnasta kannattavampaa

Keskitetty tuotetiedonhallinta maksimoi tuotetiedon arvon liiketoiminnalle. Sen avulla asiakkailla on käytössään oikeat tiedot päätöksentekoa varten nopeasti muuttuvilla markkinoilla.Tuotetiedonhallinta vaikuttaa myös tuotteiden laatukokemukseen.

PIM-määrittely – se onkin kivempaa kuin luulisit

Monelle jo pelkkä ajatus IT-määrittelyprojektista tuo tuskan hien pintaan. PIM-määrittelyissä on kuitenkin huomattavasti keskimääräistä IT-projektia helpompaa (ja kivempaa!), eikä tarvitse hävetä, vaikka ei kaikkea alan slangia valmiiksi osaisikaan.