7 Cs of PIM

Tervetuloa oppimaan tuotetiedonhallintaa

Tervetuloa koulutusaamupäivään, jossa perehdytetään osallistujat tuotetiedonhallinnan perusteisiin. Koulutuksessa käydään läpi keskeisimmät tuotetiedonhallinnan käyttötapaukset sekä esimerkkejä käytännön toteutuksista eri yrityksissä. Opit miten ja missä tilanteissa tuotetiedonhallintaa voidaan liiketoiminnassa hyödyntää.
Canter-tiimi

Avoimia työpaikkoja Canterilla

Uuden sukupolven Adeona PIM on saavuttanut asiakaskunnassamme suuren suosion ja nyt haemmekin asiantuntijatiimiimme uusia, energisiä osaajia. Meillä on tällä hetkellä avoimena kolme positiota.
Tuotetiedonhallinnan suunnittelu

Tuotetiedonhallinnan suunnittelu yhteistyössä asiakkaittemme kanssa

Adeona Community on tuotetiedonhallinnan käyttäjien yhteisö, joka osallistuu aktiivisesti Adeona PIM -ohjelmistomme kehitykseen. 4.6. he kokoontuivat Adeona Community -työpajaan.
PIM tuotetiedonhallinnan koulutus

PIM tuotetiedonhallinta -koulutus

Tänä aamuna kapteeninamme toimi Canterin toimitusjohtaja ja seniorikonsultti Patrik Palatz, kun seilasimme tuotetiedonhallinnan seitsemän merta ”The seven C’s of PIM”. Kyseessä oli yleinen tuotetiedonhallinnan koulutus ”PIM Crash Course”, johon oli kerääntynyt monipuolinen joukko tuotetiedonhallinnan parissa työskenteleviä ihmisiä eri yrityksistä.

Tuotetieto ja sen hallinta seitsemän C:n periaatteella

Tässä artikkelissa avataan seitsemän C:tä, joilla tuotetieto ja sen hallinta saadaan kuntoon.
Canter NPS 77

NPS 77 – kiitos!

Toteutimme juuri vuoden 2019 NPS (suositteluindeksi) -kyselyn asiakkaillemme. Saimme huiman hyvän tuloksen 77. Mahtavaa kuulla, hyvät asiakkaat, että olemme suosittelunne arvoisia.

Vision & Ambition

Yksi arvoistamme on Vision & Ambition. Meille se tarkoittaa rohkeutta asettaa tavoitteita ja päämääriä, joiden saavuttamiseen liittyy määrätietoinen työskentely ja jatkuva itsensä kehittäminen. Monesti se tarkoittaa isosti ajattelemista ja pienin askelin kulkemista. Emme pelkää haastaa itseämme ja toisiamme, vaan kohtaamme uuden uteliaina ja pyrimme aina oppimaan ja kasvamaan yhdessä.

Tule oppimaan tuotetiedonhallintaa

Järjestämme kesäkuun alussa tuotetiedonhallinnan peruskoulutuksen. Tervetuloa mukaan oppimaan tuotetiedonhallinnan perusteet!Koulutus sopii niin tuotetiedonhallinnan noviiseille, kuin jo aiheen kanssa pidempään työskenneille. Koulutus on myös oiva apu yrityksille, jotka parhaillaan harkitsevat tuotetiedonhallinnan käyttöönottoa.

Tuotetiedonhallinta vaatii asiakaslähtöisyyttä

Ehjä tuotekokemus on merkittävässä roolissa onnistuneessa tuotemyynnissä. On helppo ajatella, että tuotekokemus tarkoittaa ainoastaan käyttökokemusta. Kaupallisen puolen tuotetiedonhallintaan ja julkaisuautomaatioon erikoistuneen Canterin Head of Customer Experience Minna Andersson muistuttaa, ettei se pidä paikkaansa.

Aito reiluus ja välittäminen johtavat menestykseen

Olemme käyttäneet viime vuonna ja tämän vuoden alussa paljon aikaa ja ajatusta arvojemme uusimiseen. Olemme tehneet koko yrityksen voimin töitä erilaisissa työpajoissa, jotta arvoista saataisiin meidän näköiset ja kaikille yhteiset. Yksi arvoistamme on Fair & Care. Meille se tarkoittaa sitä, että olemme aitoja ja luotettavia ja kohtaamme toiset ilman ennakkoluuloja. Koemme, että aito reiluus ja välittäminen johtavat menestykseen paitsi meille myös asiakkaillemme ja kumppaneillemme.

Kaikki myynti pohjautuu laadukkaaseen tuotetietoon

Tehokas tuotetiedonhallinta on onnistuneen tuotemyynnin kivijalka. Maamme PIM-pioneereihin lukeutuvan Canterin toimitusjohtaja Patrik Palatz valottaa, mitä termi pitää sisällään ja millainen järjestelmä tukee parhaiten tuotteen tuomista markkinoille.

Yhdessä oppimassa oppimista

Tänään järjestettiin toimistollamme osaamismuotoilu -työpaja, jota meille vetivät ansiokkaasti Workday Designersin Aku ja Paula. Iltapäivä hujahti vauhdilla, kun lähdimme selvittämään muotoiluprosessin keinoin sekä henkilökohtaisia että Canterin strategian mukaisia oppimistarpeita ja konkreettisia keinoja niiden toteuttamiseen.

Tekoälymyyjä verkkokauppaan

Kun järjestelmä toimii itsenäisesti ilman ihmiskäyttäjän apua ja soveltaa keräämäänsä tietoa oman toimintansa ohjaamiseen, puhutaan tekoälystä. Tekoälylle on myös muita määritelmiä, mutta edellinen lause toimii sopivan maalaisjärkisenä ilmaisuna. Tekoälyn käyttötapoja on lukuisia. Itseajavat robottiautot tai automaattisesti generoituvat propagandavideot eivät suoraan liity tuotetiedonhallintaan, mutta sen sijaan esim. verkkokaupan liikenteen analysointi ja tuotesuositukset hyödyttäisivät lähestulkoon kaikkia asiakkaitamme.
RTV PIM

Uusia Adeona PIM asiakkaita

Vuosi 2018 oli meille Canterilla hyvä vuosi. Saimme uuden sukupolven Adeona PIM tuotetiedonhallinnan valmiiksi ja aloitimme yhteistyön uusien, hienojen asiakkaiden kanssa. Tänä vuonna olemme luomassa parempia tuotekokemuksia aiempien asiakkaidemme lisäksi myös näiden yritysten kanssa.

Asiantuntijan vinkkejä verkkokauppaprojektiin

Verkkokauppa projektissa on paljon asioita, joita toisella kierroksella osaisi tehdä paremmin. Monessa asiakasprojektissa mukana ollut asiantuntijamme Katri jakaa blogissaan kantapään kautta opittuja vinkkejä verkkokauppaprojektiin.

Uuden sukupolven Adeona PIM julkaisubileet

Tiistaina 30.10.2018 kokoonnuimme toimistollemme juhlistamaan…

Kuinka luoda asiakkaille yhtenäisiä tuotekokemuksia

Törmäsin McKinseyn artikkeliin yhteneväisyyden merkityksestä asiakaskokemuksen luonnissa. Se kolahti. Olen itse tutkinut asiakaskokemusta tuotekokemuksen näkökulmasta ja pannut merkille, että aivan liian usein yritykset keskittyvät asiakaskokemukseen yksittäisten kohtaamispisteiden näkökulmasta unohtaen kokonaisuuden. Tässä blogissa vinkkejä yhteneväisen tuotekokemuksen luontiin.

Saara tuo asiakaspalveluumme monipuolista osaamista

Tuore palvelupäällikkömme Saara aloitti osana Canterin Customer Success -tiimiä syyskuun alussa, ja hänen vastuullaan on asiakastukemme koordinointi ja kehittäminen. Canterille Saara tuo mukanaan asiakaslähtöistä palveluasennetta sekä monipuolista tuotetiedonhallinnan ymmärrystä erityisesti käyttäjän näkökulmasta.

Markkinointi kohtaa teknologian

”Markkinointi kohtaa teknologian” oli yhdeksännen priint:day’n motto. Tapahtuma kokosi yhteen suuren joukon julkaisuautomaation ammattilaisia aurinkoiseen Montabaurin linnaan Etelä-Saksaan. Tässä kooste tapahtuman annista.

Miksi tuotetiedonhallinta tekee liiketoiminnasta kannattavampaa

Keskitetty tuotetiedonhallinta maksimoi tuotetiedon arvon liiketoiminnalle. Sen avulla asiakkailla on käytössään oikeat tiedot päätöksentekoa varten nopeasti muuttuvilla markkinoilla.Tuotetiedonhallinta vaikuttaa myös tuotteiden laatukokemukseen.

PIM-määrittely – se onkin kivempaa kuin luulisit

Monelle jo pelkkä ajatus IT-määrittelyprojektista tuo tuskan hien pintaan. PIM-määrittelyissä on kuitenkin huomattavasti keskimääräistä IT-projektia helpompaa (ja kivempaa!), eikä tarvitse hävetä, vaikka ei kaikkea alan slangia valmiiksi osaisikaan.

Näin tehdään menestyksellistä kansainvälistä tuoteviestintää

Canter järjesti yhdessä AAC Globalin kanssa Kansainvälisen tuoteviestinnän trendeihin keskittyvän asiantuntijatilaisuuden. Laaja joukko markkinoinnin ammattilaisia kokoontui kuulemaan tämän vuoden tuoteviestinnän trendeistä Kansainvälisen tuoteviestinnän tapahtumaan tänä aamuna hotelli Clarioniin Helsingin Jätkäsaareen. Tapahtumassa yleisöä haastoivat tuoreilla näkemyksillä Sales Communicationsin perustaja Jani Aaltonen, Canterin toimitusjohtaja Patrik Palatz ja AAC Globalin markkinointi- ja kehityspäällikkö Stuart Reynish. Uusien ideoiden rinnalla sateista tammikuun tiistai aamua piristivät tapahtuman rento ja välitön tunnelma. 

Hyvä haku tuo kauppaa

Hyvät hakuominaisuudet luovat verkkokaupoissa ja verkkopalveluissa loistavan käyttäjäkokemuksen. Esimerkiksi verkkokaupan konversioon voi palvelun haulla olla merkittäväkin vaikutus. Joidenkin tutkimusten mukaan sivustohakua käyttävien käyttäjien kohdalla konversio on jopa 50 % suurempi. Eli panostaminen hakutoimintoihin ja tuomalla ne helposti saataville voidaan konversiota nostaa merkittävästikin. Hakukoneoptimoinnilla (SEO) pyritään vaikuttamaan siihen, että tuotteet löytyvät helposti orgaanisissa hauissa esim. Googlessa. Sivuston hakua kehittämällä taas voidaan vaikuttaa siihen, miten helposti tuotteet löytyvät palvelun sisällä. Millainen sitten on hyvä haku? Mitä ominaisuuksia siitä tulee löytyä ja miten sitä hyödynnetään myynnissä ja markkinoinnissa?

ETIM ja muut alakohtaiset standardit

Yhtenäiset luokittelut tehostavat arvoketjua alusta loppuun Tuoreen…

Kansainvälinen tuoteviestintä 2018 -tapahtuma

Uusia tuotteita, uusia markkina-alueita, markkinointikanavia ja sisältötrendejä. Tuoteviestinnän pelikenttä on jatkuvan muutoksen vallassa ja vaatii markkinoijalta jatkuvaa panostusta uuden oppimiseen ja kehityksen seuraamiseen. - Mitkä markkinoinnin trendit tulevat vaikuttamaan merkittävimmin tuoteviestintään vuonna 2018? - Mitä kanavia käytetään? Miten automaatio tehostaa monikielisten tuotesisältöjen hallintaa? - Mitä sisältöjen tuotannossa täytyy huomioida? Miten sisällöt optimoidaan SEO-löydettävyyden ja konversion kannalta? Varaa eturivin paikka nyt ja tule kuuntelemaan sisältömarkkinoinnin, tuoteviestinnän, julkaisuautomaation ja kieliosaamisen parhaita asiantuntijoita!

Asiakkaita osallistava Adeona PIM -tuotekehitystyöpaja

Me Canterilla olemme onnellisessa asemassa. Meillä on paljon…

Perkko kasvattaa myyntiään kuvastojen avulla

Perkolla on käytössään Canterin toimittama Adeona PIM tuotetiedon- ja aineistonhallinta.. Kuvastojen tuotantoprosessia on nopeutettu merkittävästi InDesign -julkaisuautomaatiolla. Ennen kuvaston tekemiseen meni kaksi vikkoa. Nyt aika on lyhentynyt muutamaan tuntiin ja kuvastoja voidaan tehdä brändi- ja asiakaskohtaisesti useampia vuodessa. Poistokuvastoilla varasto saadaan tehokkaasti tyhjennettyä uusien mallistojen tieltä.

Myyjä graafikkona – kun kaikkia harmittaa

Monesti myyjät käyttävät suuren osan työajastaan erilaisten…

Adeona PIM 2017

Kehitämme tällä hetkellä uuden sukupolven Adeona PIM-järjestelmää.…

Pirstaleinen ja hajautunut tuotetieto? Lue 5 hyvää syytä hankkia PIM

Koetko yrityksenne tuotetiedon olevan hajanainen? Lue 5 hyvää syytä hankkia PIM - keskitetty tuotetiedonhallinta.

Rajapinnoista ja niiden avoimuudesta

Modernin sovelluksen elinehto on toimiva julkinen API. Ennen…

PIMin pitää olla helppoa

Me Canterilla työskentelemme joka päivä sen eteen, että tuotetiedonhallinta…

Vuoden 2016 kahdeksan kärki

Yksi vuosi takana ja jälleen uusi käynnissä. Pari viikkoa…

Muista nämä vinkit kuvien hallintaan

Toimiva kuvaprosessi on olennainen osa menestyksekästä tuotetiedonhallintaa.…