Näin tehdään menestyksellistä kansainvälistä tuoteviestintää

Canter järjesti yhdessä AAC Globalin kanssa Kansainvälisen tuoteviestinnän trendeihin keskittyvän asiantuntijatilaisuuden. Laaja joukko markkinoinnin ammattilaisia kokoontui kuulemaan tämän vuoden tuoteviestinnän trendeistä Kansainvälisen tuoteviestinnän tapahtumaan tänä aamuna hotelli Clarioniin Helsingin Jätkäsaareen. Tapahtumassa yleisöä haastoivat tuoreilla näkemyksillä Sales Communicationsin perustaja Jani Aaltonen, Canterin toimitusjohtaja Patrik Palatz ja AAC Globalin markkinointi- ja kehityspäällikkö Stuart Reynish. Uusien ideoiden rinnalla sateista tammikuun tiistai aamua piristivät tapahtuman rento ja välitön tunnelma. 

Hyvä haku tuo kauppaa

Hyvät hakuominaisuudet luovat verkkokaupoissa ja verkkopalveluissa loistavan käyttäjäkokemuksen. Esimerkiksi verkkokaupan konversioon voi palvelun haulla olla merkittäväkin vaikutus. Joidenkin tutkimusten mukaan sivustohakua käyttävien käyttäjien kohdalla konversio on jopa 50 % suurempi. Eli panostaminen hakutoimintoihin ja tuomalla ne helposti saataville voidaan konversiota nostaa merkittävästikin. Hakukoneoptimoinnilla (SEO) pyritään vaikuttamaan siihen, että tuotteet löytyvät helposti orgaanisissa hauissa esim. Googlessa. Sivuston hakua kehittämällä taas voidaan vaikuttaa siihen, miten helposti tuotteet löytyvät palvelun sisällä. Millainen sitten on hyvä haku? Mitä ominaisuuksia siitä tulee löytyä ja miten sitä hyödynnetään myynnissä ja markkinoinnissa?

Kansainvälinen tuoteviestintä 2018 -tapahtuma

Uusia tuotteita, uusia markkina-alueita, markkinointikanavia ja sisältötrendejä. Tuoteviestinnän pelikenttä on jatkuvan muutoksen vallassa ja vaatii markkinoijalta jatkuvaa panostusta uuden oppimiseen ja kehityksen seuraamiseen. - Mitkä markkinoinnin trendit tulevat vaikuttamaan merkittävimmin tuoteviestintään vuonna 2018? - Mitä kanavia käytetään? Miten automaatio tehostaa monikielisten tuotesisältöjen hallintaa? - Mitä sisältöjen tuotannossa täytyy huomioida? Miten sisällöt optimoidaan SEO-löydettävyyden ja konversion kannalta? Varaa eturivin paikka nyt ja tule kuuntelemaan sisältömarkkinoinnin, tuoteviestinnän, julkaisuautomaation ja kieliosaamisen parhaita asiantuntijoita!

Perkko kasvattaa myyntiään kuvastojen avulla

Perkolla on käytössään Canterin toimittama Adeona PIM tuotetiedon- ja aineistonhallinta.. Kuvastojen tuotantoprosessia on nopeutettu merkittävästi InDesign -julkaisuautomaatiolla. Ennen kuvaston tekemiseen meni kaksi vikkoa. Nyt aika on lyhentynyt muutamaan tuntiin ja kuvastoja voidaan tehdä brändi- ja asiakaskohtaisesti useampia vuodessa. Poistokuvastoilla varasto saadaan tehokkaasti tyhjennettyä uusien mallistojen tieltä.

Pirstaleinen ja hajautunut tuotetieto? Lue 5 hyvää syytä hankkia PIM

Koetko yrityksenne tuotetiedon olevan hajanainen? Lue 5 hyvää syytä hankkia PIM - keskitetty tuotetiedonhallinta.

Google

Tuotetieto on meidän tärkeintä pääomaa

Olin muutama viikko sitten uuden asiakkaan luona, joka totesi että tuotetieto on tulevaisuudessa heidän tärkeintä pääomaa. Laadukkaan tuotetiedon avulla tuotteet myydään ja he voivat saavuttaa isot tavoitteet, kuten liikevaihdon tuplaaminen parin seuraavan vuoden aikana. Mm. verkkokaupan ylläpitäminen ilman kunnollista prosessia ja työkaluja on heille mahdotonta, puhumattakaan toiminnan laajemmasta kehittämisestä.